طلا و ارز

جوابتو؛ بازار توافقی ارز، قیمت دلار را رام می‌کند؟ (ویدئو)

علی اصغر سمیعی، تحلیلگر بازارهای مالی در گفت و گو با ایران تحلیل، پاسخ داد:






محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی اخیرا موضوع ایجاد بازار توافقی ارز یا مجمع ارزی برای حل مشکلات صادرکنندگان بخش خصوصی را مطرح کرده است. در همین رابطه برخی از کارشناسان اقتصادی می گویند با توجه به اینکه مجلس در هفته های اخیر موضوع قیمت دلار را بررسی کرده و فرزین را موظف به پاسخگویی کرده است، رئیس کل بانک مرکزی تلاش کرده تا ایده جدیدی ارائه کند. اما علی اصغر سمیعی، کارشناس بازارهای مالی، قیمت دلار را بهانه ای برای ایجاد این بازارها می داند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار و دکه آن در کریدور ششم موضوعی بود که در ماه های ابتدایی سال به اعتراض در مجلس منجر شد و رئیس کل بانک مرکزی در این باره اظهاراتی کرد. پس از آن دلار افت تدریجی را تجربه کرد و به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت.

در این زمینه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی علاوه بر توضیحاتی در خصوص تحولات قیمت دلار به ارائه ایده هایی از جمله ایجاد مجمع ارزی برای اشخاص حقیقی پرداخت. این تالار قرار است در آینده نزدیک در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران افتتاح شود.

قیمت ارز غیر واقعی و خودسرانه است

ایران تحلیل وی در گفتگو با علی اصغر سمیعی، کارشناس اقتصادی، راه اندازی مجمع مردمی ارز را مورد بررسی قرار داد. این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بارها بحث قیمت توافقی مطرح شده است، گفت: البته آقایان باید بازار یا بورس را سامان دهند، اما در واقع این موضوع برای تعیین قیمت نیست قیمت ها غیر واقعی و تجویز شده است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا