ترندهای روز

جوان اینستاگرامی به جان هیولای طبیعت ایران افتاد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

«عاشقال سفر» صفحه ای در اینستاگرام است که دست به اقدامی خلاقانه و جالب زده که کاربران زیادی را به خود جذب کرده و پیامی ساده اما مهم دارد.

یک جوان اینستاگرامی به مرگ هیولای طبیعی ایران افتاد

صاحب این صفحه جوانی از شهرستان نور مازندران است که خود را «پسر طبیعت» معرفی کرده و از روز اول راه اندازی برای خود شعار و دستور کار مشخص کرده و می گوید به ازای هر فردی که پیج را دنبال می کند. , “زباله صفر” » به ازای هر ۲۰۰ دنبال کننده، یک سطل زباله برمی دارم و یک نهال می کارم. از تو پیروی کن و طبیعت را از من پاک کن.

جالب است بدانید که از آغاز چنین چالشی که ۱۶ است فروردین ۱۴۰۳ تا امروز ۴۴۲ هزار نفر صفحه او را دنبال کرده اند و او هر چند روز یک بار ویدئویی از روند کار خود را با توضیحات جالب و تا حدی عبارات طنز به اشتراک می گذارد. البته در ویدئوهای اخیر لحن او تغییر کرده و با دوربین صحبت می کند.

در این میان با انتشار استوری ها و پست های بیشتر و بیشتر در مورد اهمیت جمع آوری زباله و حتی روش گذاشتن آنها در سطل زباله، تخریب و … خود شهر نیز به این کمپینی که راه اندازی کرده اضافه شده است.

او در یکی از داستان های خود – تحت عنوان ایجاد فرهنگ خانوادگی اشتغال صفر – نوشته است: «همانطور که بلند صحبت کردن در جمع کار زشتی است، تف کردن زشت است، همان طور که بحث کردن. کار زشتی است، همان طور که به سر و وضع خودت می‌افتی و احساس می‌کنی کثیف بودن چیز بدی است، همان‌طور که بد اخلاقی (دروغ‌گویی، تقلب) بد است.

بیایید فرهنگ سازی کنیم که زباله ریختن هم چیز بدی است. وقتی کسی این کار را در ملاء عام انجام می دهد، طوری رفتار کنید که از کاری که انجام داده است شرمنده شود. جویدن آدامس و گذاشتن آن روی زمین، سیگار کشیدن پشت فرمان و انداختن آن نشانه کلاسی نیست، نشانه بی فرهنگی است.

یک جوان اینستاگرامی به مرگ هیولای طبیعی ایران افتاد

ابتدا با جمع آوری تکه های آشغال شروع کرد و مثلاً نشان می دهد که امروز ۹ نفر به فالوورهای ما اضافه شده اند و ۹ تکه آشغال را از روی زمین جمع می کند اما رفته رفته تعداد فالوورها زیاد می شود و به یک نقطه می رسد. جایی که حتی چندین کارگر نیز به او کمک می کنند و حجم عظیمی از زباله ها را جمع آوری می کنند و یک منطقه بزرگ را تمیز می کنند.

پس از مدتی که تعداد پیروانش زیاد شد، تعداد زیادی نهال خرید و کاشت و فیلم هایی از بازدید از نهال و آبیاری آن منتشر کرد. او به مناسبت رسیدن به ۳۰۰ هزار نفر در صفحه خود، چند اقلام اولیه غذایی را بین مردم پاک توزیع کرد و پس از رسیدن به ۴۰۰ هزار نفر، زباله های زیادی را هر چند با چند یاور جمع آوری کرد.

در دنیای امروزی که همه ما در محاصره شبکه های اجتماعی هستیم و در این بازار حیله گر که به جرات می توان گفت در همه موضوعات محتوا تولید می شود، دیدن چنین صفحه ای و راه اندازی چنین کمپینی حال آدم را خوب می کند.

نمی دانم همه این اتفاقات توسط یک نفر در صفحه «عشقال سفر» انجام می شود یا یک تیم چند نفره دست به چنین اقدامی زده اند. با این حال، نوع فیلم ها، صداها و … نشان می دهد که او همکارانی دارد، اما آنچه مهم است خروجی چنین صفحه ای است که دیگران را به مسئولیت پذیری در قبال طبیعت و مکانی که در آن زندگی می کنند تشویق می کند.

وقتی صفحه “اشغال صفر” را می بینید (به همان شکلی که در صفحه خود می نویسد) فکر کنید چه اتفاق مهمی می افتد اگر هر استان یا هر شهری یک نفر یا افرادی مانند او را در خود داشته باشد و این مقاله نیز در جهت قدردانی از اقدام «پسر طبیعت» و در راستای ترویج این گونه اقدامات فرهنگ ساز که فواید و فواید آن چند منظوره و چند وجهی است.

زنده یاد احمد شاملو به زیبایی گفته مرد سختی تکلیف است و این جوان شمالی چه وظیفه زیبایی برای خود تعریف کرده و مدام می گوید: حمایت تو از من بهتر است.

دمش گرم و سرش شاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا