کشاورزی

جوجه ریزی مرغ گوشتی در کشور رکورد زد/ خرما هم تنظیم بازاری شد

احمد خانی نوروزی معاون توسعه بازرگانی و وزیر جهاد کشاورزی در همایش ملی بازرسی، نظارت و کنترل بازار گفت: ساختار بازرسی واحد بین وزارتخانه و مراجع، بازرسی ها را بر بازار متمرکز خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار دارد، افزود: ابزارهای مورد نیاز برای کنترل بازار در وزارت جهاد کشاورزی مستقر نشده است و به همین دلیل دولت ها به دنبال تشکیل یک وزارتخانه هستند. ” تجارت.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد مسئولیت نظارت بر بازار در حوزه ریزکشاورزی و فروش به عهده وزارت حراست و در حوزه عرضه باشد. زنجیره ای نیز اینگونه خواهد بود.» در دست وزارت جهاد کشاورزی.

استفاده از ارز ترکیبی برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده

خانی نوذری با اشاره به برنامه‌ریزی برای تخصیص ترکیبی از ارزهای کالاهای ساسی در سال آینده ادامه داد: برای عید تا عید برنامه ریزی لازم است انجام شود.

وی در خصوص افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی تصریح کرد: این اتفاقات برنامه ریزی های انجام شده را مختل می کند و منجر به اصلاح قیمت کالاها می شود. با همکاری بانک مرکزی تلاش می کنیم این نوسانات در دولت را کنترل کنیم تا به بازار سرازیر نشود.

جوجه کشی رکورد زد

خانی نوذری در بخشی دیگر از سخنان نوذری گفت: رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شده و به ۱۵۰ میلیون قطعه نزدیک شده ایم اما افزایش قیمت گوشت قرمز باعث افزایش تقاضا برای مرغ شده است.

وی تصریح کرد: خوراک مورد نیاز مرغداران تامین شده و اکنون دیگر مشکلی در این زمینه نداریم.

تاریخ ها نیز توسط بازار تنظیم می شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای ماه مبارک رمضان و عید امسال اقدامات لازم برای حفظ خرما به همراه سیب و پرتقال برای استفاده در طرح عید تا عید انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا