محیط زیست

جولان ریزگردها و بادهای شدید تا ۶۰ ساعت آینده در آسمان اصفهان

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هوا نشان می دهد که تا ابتدای هفته آینده شاهد رشد ابر و گاهی وزش باد شدید در استان خواهیم بود تا اینکه ابتدای هفته آینده

وی افزود: بر این اساس با افزایش شیوا انتظار افزایش سرعت باد در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی وجود دارد، از این رو فعال شدن کانون های گرد و غبار ناشی از وزش باد و کاهش کیفیت هوا از امروز تا دوشنبه آینده – ۲۹ مردادماه – به ویژه در روز پیش بینی می شود. (شنبه و دوشنبه).

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص صدور اخطاریه تراز زرد در خصوص افزایش شیوا نیروی گرادیان فشار یا نیروی ناشی از اختلاف فشار داخل a شهر) اعلام کرد: از عصر امروز پنجشنبه تا پایان دوشنبه آینده کانون های گرده افشانی در شمال و شرق استان به دلیل وزش باد شدید تا شدید فعال است.

وی ادامه داد: این شرایط با خیزش گرد و خاک، کاهش دید در نیمه شرقی و شمالی اصفهان و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همراه خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی شدت این پدیده از بعدازظهر شنبه و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خواهد بود، گفت: امروز پدیده غالب وزش باد و گرد و خاک در مناطق است. آران و بیدگل خوردن و بیابانک چپانان اردستان انارک بادشامل زواره، کهپایه و مهاباد است.

وی بیان کرد: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادچوپانان، خمینی شهر، خوردن و کویر، دهقانان، برخورد (دولت آباد)، لنجان، زواره، کاشان، کهپایه، مهاباد، نجف آباد، نایین، نطنز و نسخه تاثیر خواهد گذاشت

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص آلودگی هوا، کاهش دید و کیفیت هوا و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم مردم در ساعات خاص و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیمه شرقی استان و وی نسبت به آسیب دیدن سازه های موقت هشدار داد و افزود: شهروندان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان از تردد غیرضروری خودداری کنند. فعالیت در هوای آزاد

وی بر رعایت احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید و پرهیز از تردد و پارک خودروها در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید کرده است.

امینی با بیان اینکه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتیگراد و کمینه دما به ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید. فردا صبح

وی خاطرنشان کرد: دمای هوای ۱۹ شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی گراد است. خوروبیابانک با حداکثر دمای ۴۵ درجه و بوین میاندشت با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا