ترندهای روز

جویندگان گنج در مشهد تونل زیرزمینی ۱۸ متری کندند

ماموران کلانتری فردوسی مشهد که برای جلوگیری از وقوع جنایت و همچنین شناسایی مجرمان، برنامه ریزی ویژه ای برای استفاده از منابع و مخبرین محلی در نظر گرفته اند، در روزهای گذشته با اخباری مواجه شدند که حاکی از آن است که افراد با تمام وجود تجهیزات در حال برنامه ریزی برای سرقت گنج هستند. مکان های زیرزمینی خیالی را پیدا کنید و یک شبه «قارون» شوید.

طولی نکشید که گروهی از افسران مجرب پلیس با راهنمایی و نظارت مستقیم سروان مصطفی حسنی (رئیس کلانتری فردوسی) همزمان با بررسی های کارشناسی تحقیقات محتاطانه ای را آغاز کردند و به یک باند ۱۵ نفره رسیدند. برنامه ریزی گنج خیالی از این رو مشاهدات اطلاعاتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد و ماموران نیروی انتظامی در عملیاتی نفوذی باغ تالار محل بازدید گنج یابان را زیر نظر گرفتند اما خیلی زود مشخص شد که گنج یاب ها در حال حفر تونل های زیرزمینی در همان باغ هستند. از سالن چون یکی از عوامل فروش گنج یاب به آنها قول داده بود که گنج با ارزشی به عمق ۲۵ متر وجود دارد و حالا ۱۵ نفر شبانه با تجهیزات کامل مشغول حفر تونل زیرزمینی بودند.

در همین حال نیروهای انتظامی به مرجع قضایی اطلاع دادند و پس از اخذ دستورات قضایی عملیات ضربتی برای دستگیری جویندگان گنج را آغاز کردند در حالی که بررسی های نامحسوس آنها نشان می داد که گنج یابان شبانه وارد باغ تالار شده و تا ساعت ۱۵ به نوبت حضور پیدا می کنند. ساعت صبح تونل را حفر می کنند. به همین دلیل عملیات مذکور به فرماندهی رئیس کلانتری از اوایل شب آغاز شد اما تعدادی از جویندگان گنج که در داخل باغ تالار بودند با مشاهده نیروهای پلیس و تعدادی از آنها از در و دیوار بالا رفتند. فرار کرد با وجود این ماموران نیروی انتظامی ۵ نفر از متهمان را در حین قطع هواکش ها به دام انداختند، مشخص شد که ۳ نفر از جویندگان گنج در تونل های زیرزمینی مخفی شده اند. کسانی که خون در بدنشان نبود به سختی به دهانه تونل ۱۸ متری رسیدند و به دلیل کمبود اکسیژن به مرز خفگی رسیدند. در این شرایط ماموران انتظامی بلافاصله با امدادگران اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتند که به ۳ نفر از متهمان اکسیژن رسانی و آنها را بهبود بخشیدند و سپس چند نفر از آتش نشانان وارد تونل زیرزمینی شدند اما با جستجوی صورت آنها مشخص شد که این فرد دیگر در داخل تونل پنهان نیست.

با دستگیری ۸ متهم در بلوار شاهنامه، بطری های مشروبات الکلی به همراه فلزیاب دیجیتال (گنج یاب)، ابزار حفاری کانال، سلاح وینچستر خالی و تجهیزات تولید مشروبات الکلی کشف و ضبط و ۴ دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد. به مقر پلیس منتقل شده است

همزمان با صدور دستورات ویژه از سوی سردار سرتیپ احمد گردانی (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)، تلاش گسترده نیروهای انتظامی برای دستگیری متهم فراری و ریشه یابی حفر تونل های زیرزمینی ادامه یافت. باغ تالار مذکور نیز با دستگاه قضایی هماهنگ شد. مهر و موم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا