جک جی 3 خودرویی با قدرت سواری منحصر به فرد
به گزارش خبر شما، جک جی ۳ خودرویی با طراحی مدرن و جذاب موجود در بازار خودرو است. از ویژگی های جک G3 می توان به فضای داخلی بزرگ، سیستم های امنیتی پیشرفته، سیستم های سرگرمی مدرن و موتور قدرتمند اشاره کرد. جک جی ۳ خودرویی اقتصادی است. و با بسیاری از ویژگی های کاربردی، برای استفاده روزمره و رانندگی در شهر مناسب است. خودرو جک جی ۳ با قیمت مناسب و راندمان رانندگی خوب گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال خودرویی با امکانات مناسب و هزینه کمتر می گردند. معرفی بیشتر خودرو جک J3 پرداخت کرده اند.
طراحی ظاهری
یکی از مشکلات بزرگ J3 این بود که اصلاً زیبا نبود. البته نه به این معنا که مثلا برادر ناتنی خودرویش ظاهر بهتری داشته باشد، بلکه مشکل این قشر از خودروهای اقتصادی حتی در بین خودروسازان جهانی زیبایی نسبی است که بر اساس بودجه برای آن به دست آمده است. تحقیق و توسعه و طراحی محصول. طبق ادعای جک، مدل J3 توسط شرکت طراحی بزرگ و معروف ایتالیایی Pininfarina طراحی شده است. اما موضوع طراحی خودرو مصداق بارز این است که «هر چه بیشتر بپردازید، بیشتر می خورید». به زبان ساده: طراحان Pininfarina برای خودروسازان معجزه نمی کنند. آنها ماشین را با توجه به پروژه تعریف شده توسط سازنده خودرو، بودجه بخش طراحی و قیمت نهایی محصول طراحی می کنند. بنابراین گفته می شود همه محصولات طراحی شده توسط موسسات طراحی معروف مانند پینین فارینا به زیبایی و جذابیت فراری تستاروسا و کادیلاک آلانته نیستند. از این رو جک بیش از حد لازم بر نام پینین فارینا به عنوان طراح J3 اصرار و اصرار بر تبلیغات داشت، هرچند این خودرو آنقدرها هم زیبا نبود.
اما با ورود این رقبای چینی در دو مدل هاچ بک و سدان، بازار خسته کننده خودروی ایران رنگ و درخشش جدیدی به خود گرفت و مشتریان ایرانی نیز به دنبال این تنوع به بازار تازه اضافه شده چین نگاه کردند.
مشخصات فنی
جک J3 همانند رقبای چینی و کلاس های فعلی خود در بازار کشور از عملکرد فنی بسیار پایینی برخوردار بود. با انتخاب موتور کرمان برای داشتن پشتیبانی بهتر، با موتور ۱.۳ لیتری چهار چرخ ۱۰۶۰ کیلوگرمی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بهتر از ۱۶ ثانیه نبود و به طور متوسط در بهترین حالت، ۵ لیتر در هر ساعت بود. صد کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتر بود که بر اساس تجربه شخصی در ترافیک شهری واقعی به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر نزدیک می شد.
این مشخصات در حالی معتبر بود که ام وی ام ۳۱۵ یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به عنوان گزینه های رقیب، قدرت بسیار بالاتری تولید می کردند و عملکرد فنی بسیار بهتری داشتند، مانند: ب- شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت که معادل حدود ۱۱ ثانیه بود، در حالی که مصرف سوخت برای هر کدام تقریباً در همان محدوده بود. در این میان، نباید فراموش کرد که توان تولید، بازاریابی و خدمات مشتریان مدیران خودرو به مراتب بالاتر از کرمان موتور بود و از سوی دیگر، گزینه های تولید اکو و سایپا بازار تثبیت شده و آشناتری داشتند. مشتری، که منجر به این شد، که خریداران به سمت J3 گرایش پیدا کردند. و کمتر و کمتر J3 می شود.
جک J3 اولین سرمایه گذاری کرمان موتور با همکاری جک موتورز چین بود. این خودرو در زمان عرضه مستقیما با مدیران خودرو ام وی ام ۳۱۵ مقایسه شد اما به چند دلیل نتوانست مانند ۳۱۵ در بازار ایران موفق باشد و اول اینکه J3 کمی دیرتر از ۳۱۵ عرضه شد. نکته دوم استفاده از موتور توسعه یافته توسط میتسوبیشی برای بهره مندی از نام قابل اطمینان تری در بخش عملکرد فنی بود که منجر به تجهیز J3 های موجود در بازار ایران به موتور ضعیف تر از حد ممکن شد. با انتخاب یک موتور ضعیف تر اما پیشرفته تر میتسوبیشی به جای یک موتور چینی اصلاح شده اما قدرتمندتر، نه تنها عملکرد فنی J3 به طور قابل توجهی در مقایسه با رقبا بدتر شد، بلکه آلاینده های موتور آن نیز از حد مجاز فراتر رفت و به فنی تبدیل شد. ادامه شماره گذاری مورد نیاز باشد
اما با کنترل کرمان موتور بر روند تولید محصول جدیدتر J5، دیگر تغییرات پرهزینه ای در هاچ بک و سدان J3 ایجاد نشد و در اقدامی کاملا اشتباه، بازار این سگمنت از خودروهای پرطرفدار با آپشن های قدیمی جایگزین شد. مانند ۲۰۶ جایگزین شده و تیبا ۲ و رقیب نسبتا جدیدترش ۳۱۵.
جک J3 برای مدت نسبتا کوتاهی بین سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ در خط مونتاژ بود. رده قیمتی و کلاس تولیدی این خودرو و آپشن های مشابه تولید داخلی به دوام بالا و کیفیت قابل توجهی معروف نیستند، اما در بازار ایران J3 توانست ثابت کند که با وجود نقص فنی در سیستم انتقال قدرت و ترمز، ثابت می کند که حداقل از نظر کیفی ۳۱۵ برتر است. اما متاسفانه کرمان موتور خیلی زود پرونده این خانواده خودرویی را بست و اگر J3 از نظر موتور و سیستم ترمز بررسی می شد، شاید می توانست بازار مدیر خودروهای ۳۱۵ را در اختیار بگیرد.
کرمان خودرو در دوره تولید نسبتا کوتاه J3، کمی بیش از ۸۲۰ هزار دستگاه از خانواده هاچ بک و سدان این خودرو را روانه بازار کرد. اگرچه بسیاری از مشتریان امروزی خودروهای دست دوم و دست دوم در بازار خودروی ایران، کاستی ها و کاستی های J3 را نادیده می گیرند، اما آن را از نظر کیفیت و ارزش معنوی به مراتب برتر از ۳۱۵ Car Manager می دانند. با این حال حقیقت این است که بیش از شش سال از عرضه جدیدترین مدل های این خودرو در بازار کشور می گذرد و بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند به دنبال خودروهای صفر کیلومتر یا کارکرده باشند که بازار قوی و قابل اعتمادتری دارند. حداقل در چین شرایطی برای خدمات پس از فروش و قطعات یدکی وجود دارد