اخبار اقتصاد ایران

جک J۴ ایرانی چه فرقی با نسخه مونتاژی دارد؟

KMC Eagle چهره به روز تری دارد. نسخه داخلی کرمان موتور جلوپنجره جلو، سپرها و چراغ ها را بازطراحی کرده و کابین تک رنگ J4 را با کابین دو رنگ جایگزین کرده است. با این حال، ساختار کلی بدنه، فنی و شاسی از همان الگوی نسخه اصلی پیروی می کند.

افق میهن به نقل از فرارو، در این گزارش به تفاوت دو نسخه جک J4 در بازار خودرو ایران پرداخته شده است تا دلیل تفاوت قیمت ۶۰ میلیونی مشخص شود.

جک J4 با دو چهره متفاوت در خیابان های ایران دیده می شود. نسخه اسمبلی و نسخه ایرانیزه شده معروف به KMC Eagle.

هر دو خودرو بر اساس یک پلتفرم ساخته شده اند و در کلاس سدان های اقتصادی طراحی شده اند. اما تفاوت سطح تولید و تعداد آپشن ها باعث تفاوت قیمت ۶۰ میلیون تومانی جک J4 ایرانی و نسخه مونتاژ شده است. قیمت جک J4 مونتاژ شده در نمایندگی یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان است. جک J4 ایرانی یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان قیمت دارد.

تفاوت جک J4 و KMC Eagle

تفاوت اساسی در بخش فنی و ساختاری دو نسخه وجود ندارد. هر دو از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT استفاده می کنند. داستان اما در جزئیات مونتاژ و سطح تجهیزات نهفته است.

موتور مونتاژ جک J4 دارای حداکثر قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر است. KMC Eagle نیز همین موتور را حفظ کرده و در برخی برگه های فنی با قدرت ۱۰۴ اسب بخار معرفی شده است.

هر دو گیربکس از نوع CVT با ضرایب متغیر هستند و در Eagle تنظیمات نرم افزاری مختلف باعث پاسخ نرم تری در حالت رانندگی شهری می شود.

ابعاد کلی این دو خودرو تقریبا یکسان است، اما ایگل با صندوق عقب ۵۲۰ لیتری در مقایسه با ظرفیت ۴۶۰ لیتری J4 فضای بیشتری را ارائه می دهد.

مصرف سوخت ترکیبی در هر دو بین ۶.۲ تا ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر ثبت شده است و تفاوت معنی داری وجود ندارد.

از نظر امکانات اما تفاوت آشکاری وجود دارد. مونتاژ جک J4 دارای تجهیزات اولیه از جمله تهویه دستی، دو کیسه هوا، سنسور عقب، مانیتور ساده و آینه های برقی است. Eagle با سطح بالاتری از ویژگی ها همراه است. ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، صفحه نمایش بزرگ، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم ورود بدون کلید.

از نظر ایمنی، Eagle با چهار کیسه هوا و سیستم های کنترل پایداری و کمک ترمز برتر است، در حالی که J4 فاقد سیستم پایداری الکترونیکی است.

فرمان هر دو خودرو برقی است، اما ایگل واکنش سنگین و دقیق تری دارد. سیستم تعلیق مک فرسون جلو و سیستم تعلیق نوع پیچشی عقب در هر دو خودرو یکسان است.

جک مونتاژ J4 در واقع همان مدل چینی است که با متریال و کنترل کیفیت بالاتر از خط تولید کرمان موتور بیرون می آید. از طرفی KMC Eagle بخشی از قطعات خود را از تامین کنندگان داخلی دریافت می کند و همین تفاوت جزئی در کیفیت متریال کابین و نرم افزار سیستم چندرسانه ای موثر بوده است.

KMC Eagle چهره به روز تری دارد. نسخه داخلی کرمان موتور جلوپنجره جلو، سپرها و چراغ ها را بازطراحی کرده و کابین تک رنگ J4 را با کابین دو رنگ جایگزین کرده است. با این حال، ساختار کلی بدنه، فنی و شاسی از همان الگوی نسخه اصلی پیروی می کند.

در مجموع عملکرد فنی دو خودرو تفاوت چشمگیری ندارد اما برتری نسخه داخلی در گستره خدمات پس از فروش، سرعت تامین قطعات و پوشش گارانتی بیشتر مشهود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا