اقتصاد جهان

جی پی مورگان: آمریکایی ها دیگر پس اندازی ندارند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، مارکو کولانوویچ، استراتژیست ارشد سهام بانک جی پی مورگان آمریکا، در یادداشتی هشدار داد که اکثر مردم این کشور به دلیل بحران هزینه زندگی و تورم مداوم، تمام پس‌اندازهای انباشته شده خود را در طول اپیدمی کرونا از دست خواهند داد. . بود، خرج کردند.

این مقام بانک گفت که دارایی‌های نقدی تعدیل‌شده بر اساس تورم مانند سپرده‌ها و وجوه بازار پول برای تقریباً تمام مصرف‌کنندگان آمریکایی تا اواسط سال ۲۰۲۴ به زیر سطح ۲۰۱۹ خواهد رسید.

وی به جهش اخیر در نکول کارت های اعتباری و وام خودرو و همچنین افزایش تعداد پرونده های ورشکستگی اشاره کرد و گفت: “فقط یک درصد از مصرف کنندگان احتمالاً وضعیت بهتری نسبت به قبل از همه گیری دارند.”

بر اساس محاسبات قبلی بانک جی پی مورگان، پس‌انداز مازاد آمریکایی‌ها تا اوت ۲۰۲۱ به ۲.۱ تریلیون دلار رسید. با این حال، تا اکتبر سال جاری، پس انداز به حدود ۱۴۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

استراتژیست‌های بانک در آن زمان توضیح دادند که این روند به دلیل «شرایط سخت‌تر استقراض و افزایش نرخ بهره بانکی، کاهش محرک‌های اقتصادی و (قطع) کمک‌های کرونا» و همچنین چندین سال تورم بالا بود.

کولانوویچ خاطرنشان کرد که بازار املاک و مستغلات کشور تاکنون با وجود هزینه های بالای استقراض با ثبات بوده است زیرا مصرف کنندگان در دام نرخ های بهره پایین گرفتار شده اند.

با این حال، او هشدار داد که فروش خانه های موجود به پایین ترین حد خود رسیده است و ۶.۵ تریلیون دلار بدهی املاک تجاری همچنان یک بار بیش از حد است.

در همین حال، بر اساس داده های بانک فدرال رزرو نیویورک، بدهی کارت های اعتباری ایالات متحده در سال جاری به افزایش خود ادامه داده است و هشتمین سه ماهه متوالی افزایش نسبت به سال گذشته را در سه ماه منتهی به سپتامبر نشان می دهد.

با وجود تورم بالا و افزایش نرخ بهره، هر روز تعداد بیشتری از خانوارها برای پرداخت بدهی خود با مشکل مواجه می شوند که به گفته کارشناسان می تواند نشان دهنده “استرس مالی واقعی” در کشور باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا