فناوری

حاشیه‌های اخیر «پایتخت»؛ دعوت از دوقلو‌ها و انصراف تنابنده از سریال فتحی

پس از اینکه اعلام شد صداوسیما قصد دارد ادامه پروژه «پایتخت» را بسازد و دو طرف ماجرا (تهیه کننده و کارگردان) از این راه «ناامید» نشدند، اخیرا فراخوان ایران تحلیل بازیگران منتشر شد. و همچنین خبری مبنی بر کناره گیری محسن تنابنده از سریال حسن فتحی. امکان ساخت و ساز را افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا، سازندگان «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری به تازگی برای ایفای نقش یک دوقلو در این سریال فراخوان داده اند.

در این فراخوان اعلام شده است که پروژه «پایتخت» قرار است به زودی وارد مرحله تولید شود و گروه سازنده این پروژه در حال بررسی ایران تحلیل بازیگران هستند؛ به همین منظور از دختران دوقلو ۱۸ تا ۲۶ ساله برای شرکت در این مجموعه دعوت شده است.

این اعلامیه به گمانه زنی ها برای خداحافظی سارا و نیکا دامن زد. اگرچه سازندگان «پایتخت» در این مورد سکوت کرده اند، اما چنین فراخوانی از سوی بسیاری به عنوان حذف خواهران اصلی فرقانی تلقی شده است. این دوقلوها پیش از این در ۶ فصل نقش سارا و نیکا را بازی می کردند اما در سال ۲۰۱۸ انتشار عکس های آنها در فضای مجازی سازندگان را مجبور به ممنوعیت سارا و نیکا برای ادامه تولید کرد.

سارا فرقانی با همه این حرف ها همچنان امیدوار است که آنها به سریال برگردند و در پاسخ به این تماس گفت حالا فهمیده که ممکن است داستان ۱۰ سال جلوتر برود، من و نیکا ۱۰ سال بزرگتر هستیم اما هیچی. نه صد در صد

اما در میان دیگر اخبار اخیر درباره پروژه «پایتخت»، از محسن تنابنده به عنوان سرپرست گروه نویسندگان و یکی از بازیگران اصلی (نقش تقی) یاد می شود. او که قرار بود یکی از نقش های اصلی سریال عزازیل حسن فتحی را ایفا کند به تازگی از این پروژه کناره گیری کرد.

تنابنده که چند ماهی است درگیر فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان است، قرار بود بعد از این پروژه کار خود را در سریال «ازازیل» آغاز کند اما حالا خبرهایی مبنی بر کناره گیری او از این پروژه به گوش می رسد. برخی رسانه ها دلیل آن را فراهم شدن شرایط تولید پروژه «پایتخت» می دانند.

پیش از این خبرهایی مبنی بر ساخت فیلم سینمایی «پایتخت» به گوش می رسید، البته هنوز مشخص نیست پروژه «پایتخت» پیشنهادی در فراخوان اخیر در قالب سریال است یا فیلم سینمایی.

رئیس صداوسیما پیش از این درباره «پایتخت» و مذاکره با عوامل این سریال توضیح داد: دوستان ما در سیمافیلم در حال مذاکره با تهیه کنندگان و کارگردانان مختلف برای ساخت فصل های جدید سریال و همچنین تولیدات جدید هستند. بنابراین مذاکرات ادامه دارد.

رئیس مرکز سیمافیلم درباره مذاکره با بازیگران سریال پایتخت نیز با بیان اینکه مذاکرات ناامیدکننده نیست، توضیح داد: همانطور که آقای جبلی اشاره کردند یکی از قسمت های سند تحول فصل دوم سریال است. سریال سابق و وقتی می گوییم حرکت برای ساخت فصل دوم یعنی همکاری با همین عوامل. مذاکرات جدی در مورد این سریال انجام داده ایم و به محض حصول نتیجه خبر آن اعلام خواهد شد.

مهدی نقویان درباره انتشار خبری مبنی بر ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» نیز گفته بود: طرحی را از عوامل «پایتخت» گرفتیم، طرحی که هر دو طرف ایران تحلیل کردند و نقطه مشترکی داشتند ایران تحلیل شد و کار انجام شد. این روند ادامه دارد؛ خبر مذکور از ما نرسیده و نمی دانیم از کجا آمده است. اما ما به همه برندهایی فکر می کنیم که شایسته کار سینمایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا