ترندهای روز

حاشیه‌های عروسی پر زرق و برق موکش آمبانی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مراسم ازدواج آکاش آمبانی، کوچکترین پسر موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا، در مارس ۲۰۲۴ به عنوان یکی از مجلل ترین و گران ترین عروسی های جهان شناخته شد. این رویداد یک هفته ای شامل مجموعه ای از جشن ها، مراسم مذهبی و پذیرایی های باشکوه با حضور مشاهیر بالیوود، سیاستمداران و کارآفرینان مشهور بود.

حاشیه های عروسی پر زرق و برق موکش آمبانی

برآوردها نشان می دهد که هزینه این عروسی به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. بیشتر این هزینه صرف اجاره محل برگزاری، طراحی دکوراسیون، لباس عروس و داماد، جواهرات، غذا و سرگرمی شد.

مراسم عروسی در اقامتگاه باشکوه خانواده آمبانی به نام «آنتیلا» در شهر بمبئی برگزار شد. این عمارت ۲۷ طبقه که به عنوان گران ترین خانه مسکونی جهان شناخته می شود، با گل و تزئینات مجلل تزئین شده بود.

مهمانان این عروسی با پروازهای چارتر خصوصی به بمبئی منتقل شدند و در هتل های مجلل اقامت کردند. در طول هفته جشن، مهمانان از برنامه های متنوعی از جمله کنسرت موسیقی، اجرای رقص، مسابقات ورزشی و ضیافت لذت بردند.

لباس عروس شلوکا مهتا همسر آکاش آمبانی توسط طراح مد مشهور هندی ابوجانی سن طراحی شده است.گفته می شود این لباس که با نخ های طلا و جواهرات تزئین شده است چند میلیون دلار قیمت دارد.

حضور ستارگان مشهور بالیوود از جمله بیجانکا چوپرا، رانی موکرجی، آمیتاب باچان و شاهرخ خان در این مراسم بر شکوه و شکوه آن افزود.

عروسی موکش آمبانی بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت و به عنوان نمادی از ثروت و قدرت طبقه مرفه در هند معرفی شد. برخی از منتقدان این رویداد را نمایشی از اسراف و تبعیض دانستند، در حالی که حامیان آن را رویدادی مهم برای اقتصاد هند و فرصتی برای معرفی فرهنگ و میراث این کشور به جهانیان دانستند.

حاشیه های عروسی پر زرق و برق موکش آمبانی

جزئیات بیشتر در مورد عروسی موکش آمبانی:

* تاریخ: مارس ۲۰۲۴

* مکان: بمبئی، هند

* داماد: آکاش آمبانی، پسر موکش آمبانی

* عروس: شلوکا مهتا

* هزینه: بیش از ۱۰۰ میلیون دلار

* مهمانان: چهره های برجسته بالیوود، سیاستمداران و کارآفرینان، هنرمندان و…

حواشی عروسی موکش آمبانی:

مراسم عروسی موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا، آنقدر مجلل و پرهزینه بود که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و مردم داشت. فراتر از شکوه و عظمت این مراسم، حواشی بسیاری نیز به همراه داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنم:

* هزینه های هنگفت: برخی از منتقدان هزینه های نجومی این عروسی را غیرقابل قبول و نمادی از تبعیض و نابرابری می دانستند که میلیون ها نفر در هند با فقر دست و پنجه نرم می کنند.

* انتقاد از اسراف و اسراف: استفاده از جواهرات گران قیمت، لباس های گران قیمت، غذاهای لذیذ و برنامه های تفریحی گران قیمت در این مراسم مورد انتقاد کسانی قرار گرفت که معتقد بودند این گونه اسراف و اسراف در شرایط کنونی هند اشتباه است.

* مقایسه با مشکلات مردم: برخی از کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر عروسی امبانی را در کنار تصاویر فقر و گرفتاری مردم هند قرار دادند و نسبت به بی توجهی ثروتمندان به مشکلات مردم اعتراض کردند.

* حضور چهره های مشهور: حضور ستاره های مشهور بالیوود و چهره های مشهور سیاسی و اقتصادی جهان در این مراسم نیز از جمله مواردی بود که مورد توجه و انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفت.

برخی از مهمانان معروف این عروسی عبارتند از:

* ستارگان بالیوود: آیشواریا رای باچان، هریتیک روشن، آمیتاب باچان، شاهرخ خان، کارینا کاپور خان، دیپیکا پادوکن، رانبیر کاپور، آلیا بات، سونام کاپور، جان آبراهام، وارون داوان و بسیاری دیگر.

* سیاستمداران: هیلاری کلینتون، نارندرا مودی، بیل گیتس، نیلسن مودی و سایر مقامات.

* کارآفرینان: مارک زاکربرگ، موکش آمبانی و دیگر چهره‌های برجسته تجاری.

گفته می شود علاوه بر این مهمانان معروف، حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز در جشن های مربوط به این عروسی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا