بانک و بیمه

حال شاخص بیمه با سیاست های جدید فعلا خوب است

هادی بهرامی; بازار: همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. به نظر ما، کل صنایع شاخص، تعادلی و بورسی باید به صورت هفتگی، ماهانه و به ویژه سالانه تحلیل، بررسی و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

گزارش عملکرد شاخص بیمه
هفته گذشته شاخص صنعت بیمه با رشد ۴.۸ درصدی از محدوده ۱۰۰ هزار واحدی به ۱۰۵ هزار واحد رسید. این شاخص و سهام شرکت های بیمه در دو ماه گذشته از سقف ۱۱۳ هزار واحدی افت ۱۱.۶ درصدی را تجربه کردند و بورس در وضعیت بسیار بدتری قرار گرفت. اگر بخواهیم به عقب برگردیم، شاخص صنعت بیمه در سه ماه گذشته ۳ درصد رشد، در ۶ ماه گذشته ۴.۶ درصد و در سال گذشته ۴.۴ درصد افت کرد که نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه زیان کمتری نسبت به سایر شرکت‌ها متحمل شده‌اند. صنایع، اما با توجه به نرخ تورم و انتظارات سهامداران، عملکرد خوبی نداشتند.

تحلیل فنی شاخص بیمه
در حال حاضر شاخص صنعت بیمه در پشتوانه قابل اطمینان ۱۰۳ هزار واحدی قرار دارد که با حفظ این حمایت می تواند تا هدف ۱۱۳ هزار واحد رشد کند و در صورت شکسته شدن این مقاومت، امکان صعود به اهداف بالاتر فراهم می شود. از طرفی در صورت از بین رفتن پشتیبانی ۱۰۳۰۰۰ واحدی، احتمال نزول بیشتر وجود دارد و پشتیبانی ۹۶۰۰۰ واحدی در دسترس خواهد بود. با توجه به سیاست‌های فعلی دولت، تنش‌های بازار و شرایط اقتصادی، به نظر می‌رسد شاخص در سطح ۹۶ هزار واحدی باقی بماند و شاهد کاهش به پایین‌ترین سطح ۹۲ هزار واحدی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا