فرهنگ و هنر

حامد بهداد، مادر ناصرالدین شاه شد :: افق میهن

حامد بهداد صداپیشه شخصیت مهد علیا مادر ناصرالدین شاه قاجار در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» است.

به گزارش افق میهن، بهداد صداپیشگی شخصیت مهد علیا مادر ناصرالدین شاه قاجار در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» را بر عهده داشت. این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه کنندگی آرمان رهگذر در ژانر کمدی-عاشقانه و موزیکال تولید شده و به وقایع تاریخی شکل گیری تئاتر غرب در ایران می پردازد.

بهداد علاوه بر صداپیشگی این شخصیت، آهنگی را نیز در رابطه با مهد علیا اجرا کرده است. این دومین همکاری او با استودیو هورخش است. وی پیش از این در انیمیشن «آخرین داستان» به جای شخصیت ضحاک صداپیشگی کرده بود.

در این انیمیشن بهنام جلیلیان آهنگساز و میثم یوسفی ترانه سرا هستند. همچنین بهزاد عمرانی خواننده گروه بمرانی و امید نعمتی خواننده گروه پالت از دیگر صداپیشگان این اثر هستند.

داستان «ژولیت و شاه» درباره جولی، بازیگر جوان و تازه کار تئاتر است که به دعوت ناصرالدین شاه برای ایفای نقش ژولیت به ایران می آید. اما نقشه شاه برای او فراتر از یک اجرای ساده است.

امین قاضی به عنوان مدیر دوبلاژ و سام استودیو در حال همکاری برای ضبط صدای صداپیشگان این پروژه هستند. نصرالله مدقلچی، صداپیشه پیشکسوت، صداپیشگی میرزا حسین خان سپهسالار، صدراعظم دربار ناصرالدین شاه را بر عهده داشته است.

این انیمیشن ابتدا در جشنواره بین المللی فانتزی ۲۰۲۱ و سپس در جشنواره بین المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۲ به مخاطبان معرفی شد. همچنین «ژولیت و پادشاه» در بخش Work in Progress جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۳ حضور داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا