فرهنگ و هنر

حاکمیت شرکتی را در بورس جدی می گیریم

ایسنا به نقل از وی ادامه داد: به دو دلیل تصمیم گرفتم این وظیفه را بپذیرم. یکی اینکه من از ابتدا در بازار سرمایه بزرگ شدم و دوم اینکه ظرفیت های بازار سرمایه بسیار زیاد است و این بازار جایگاه یک جهش بزرگ را دارد و امروز در آستانه این جهش بزرگ است. دلیل نمی شود که بازار سرمایه ما به اندازه ۳۰۰-۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی ما نباشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: سازمان بورس به عنوان یک نهاد نظارتی سه ماموریت دارد. یکی حفظ حقوق سهامداران، دوم ارتقای کارایی بازار و سومی تسهیل در تشکیل سرمایه. این سه ماموریت رابطه ای درهم تنیده با یکدیگر دارند.

وظیفه سازمان بورس گزارشگری مالی است

سعیدی گفت: اما سوال اصلی این است که کدام یک از ماموریت ها مهمتر است. ارتقای کارایی بازار سرمایه بیش از سایر ماموریت ها اهمیت دارد، زیرا با بهبود بازار، تشکیل سرمایه نیز تسهیل می شود. ارتقای بازار عوامل و مسیرهای مختلفی دارد و انتشار اطلاعات، افشای اطلاعات و شفافیت کامل اطلاعات در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. باید عدم تقارن اطلاعاتی را به صفر درصد برسانیم زیرا در بازار سرمایه همه کارها از اطلاعات ناشی می شود.

وی ادامه داد: باید برای سرعت بخشیدن به انتشار اطلاعات موثق کاری انجام دهیم و موضوع گزارشگری مالی مهمترین وظیفه حسابرسی سازمان بورس است، بنابراین گزارشگری مالی یکی از اهداف و برنامه های ما در سازمان بورس است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: باید کاری کنیم که موضوع گزارشگری مالی تا حد امکان بهبود یابد تا سرمایه گذاران بهتر تصمیم بگیرند و در این شرایط فضای عادلانه ای ایجاد شود.

ما باید حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم

سعیدی خاطرنشان کرد: بحث حاکمیت شرکتی در بورس موضوع بسیار جدی است اما باید حاکمیت شرکتی را به یک سیستم حاکمیتی کاملا حرفه ای تبدیل کنیم و این از دیگر اهداف ما در سازمان بورس است که کاهش و مدیریت می کند. ریسک بازار یکی از ابزارهای کاهش ریسک، شیوه برخورد ما با تصمیمات فوری و عدم اطمینان در بازار سرمایه است.

وی در پایان تاکید کرد: اتفاقات عجیبی که در اردیبهشت رخ داد اتفاقی که سال گذشته افتاد نباید تکرار شود و باید از نحوه برخورد با این اتفاقات اطمینان حاصل کنیم زیرا امروز نرخ تشکیل سرمایه منفی شده است و باید برای بهبود این وضعیت تصمیم گیری کنیم. تا تشکیل سرمایه به شکل مناسبی صورت گیرد و بازار توسعه یابد. محقق شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا