فناوری

حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ماست

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه تلفنی با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه گفت و گو کرد. جمهوری پاکستان به تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور، بر تداوم همکاری ها و ارتباط نزدیک مقامات دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی دوست، برادر و همسایه پاکستان، تصریح کرد: ما برای حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان ارزش قائل هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی «امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران» خواند و تصریح کرد: جریان موسوم به «جیش العدل» یک گروه تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می کند. امنیت ایران بارها توسط این گروه تروریستی ایرانی از پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروه بارها مسئولیت اقدامات تروریستی در ایران را بر عهده گرفته است.

امیرعبداللهیان افزود: عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه این گروهک تروریستی ایرانی بود و در این عملیات هیچ تبعه پاکستانی مورد حمله قرار نگرفت.

وزیر امور خارجه ایران ادامه گفت‌وگوها، اجماع و همکاری‌های طرفین در خصوص مسائل دوجانبه از جمله موضوع گروه‌های تروریستی را مهم برشمرد و با اشاره به گفتگوهای فراوان بین مقامات نظامی و امنیتی دو کشور. وی ابراز امیدواری کرد که تبادل نظر منجر به جهت گیری صحیح روابط دو کشور شود. در راستای همکاری امنیتی قوی تر ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اهداف مشترک دو کشور و تاریخ ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و مبارزه با تروریسم تاکید کرد: امنیت ایران امنیت پاکستان نیز هست و هر زمان که تهدیدی در خاک پاکستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.

جیلانی همچنین زمینه های متعدد همکاری دو کشور را برشمرد و از طرف ایرانی خواست تا در راستای همکاری های مشترک دو کشور اطلاعاتی درباره گروه های تروریستی در پاکستان در اختیار پاکستان قرار دهد.

وی تاکید کرد: اسلام آباد انتظار دارد که مبارزه با گروه های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستانی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا