اخبار اقتصاد ایران

حباب سکه به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید

محمد کشتی آرای درباره روند قیمت طلا و سکه در هفته گذشته (۳۰ تیر ماه منتهی به ۱۳ مرداد)، اظهار کرد: قیمت طلا و سکه در هفته جاری در بازار داخلی برخلاف بازارهای جهانی افزایش یافت. البته قیمت جهانی طلا در هفته گذشته (۲۳ تا ۲۹ مرداد) افزایش یافت و به رکورد تاریخی ۲۴۷۰ دلار در هر اونس رسید که در هفته جاری افت را به دنبال داشت.

وی افزود: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته روند نزولی را آغاز کرد و قیمت هر اونس طلا از ۲۳۹۹ دلار در ابتدای هفته به صورت روزانه و در آخرین روز هفته (پنجشنبه ۱۳ مرداد) کاهش یافت. ) در مجموع ۲۵ دلار کاهش یافت. ۲۳۷۴ دلار دریافت کرد.

یک فعال بازار طلا گفت: قیمت ارز از شنبه هفته جاری شروع به افزایش کرد و در حالی که قیمت دلار تا ۵۷ هزار تومان کاهش یافته بود، این هفته با روند صعودی به بالای ۵۸ هزار تومان رسید. این موضوع روند نزولی قیمت جهانی اونس طلا در بازار داخلی را خنثی کرد و قیمت ها در بازار طلا با افزایش هفتگی همراه شد.

کشتی آرای تصریح کرد: البته بخشی از افزایش قیمت ها مربوط به حباب سکه است; با توجه به تقاضای مجدد برای خرید سکه طرح جدید در بازار، حباب سکه نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته سکه طرح قدیم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز در آخرین معاملات روز گذشته (مردادماه) با ۹۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ رسید. ۵). هزار تومان دریافت شد که بخشی از این افزایش حباب است.

این فعال بازار طلا گفت: نیم و ربع سکه در هفته جاری با ۴۰۰ هزار تومان افزایش، دیروز به ترتیب به ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه گرمی نیز در روز گذشته با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۷ میلیون تومانی معامله شد.

کشتی آرای گفت: متوسط ​​قیمت هر مثقال طلای ذوب شده در هفته گذشته با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به ۱۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته جاری با ۳۲ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان رسید. تومان معامله شد.

وی در پایان اعلام کرد: حباب قیمت سکه نیز در این هفته ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت و روز گذشته در آخرین معاملات هر قطعه سکه طرح جدید، حباب ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا