طلا و ارز

حباب سکه ۱.۵ میلیون تومان کم شد/ ادامه تعدیل قیمت در بازار

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران:






نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند صعودی قیمت سکه و طلا در ده روز گذشته از تغییر جهتی که با انتشار اطلاعیه بانک مرکزی در این خصوص رخ داد، گفت: واگذاری شمش طلا به اصناف این منطقه و تهیه سکه. Undated گزارش داد که این امر منجر به اصلاح قیمت در بازار شد و به طور قابل توجهی حباب سکه را تخلیه کرد. این یعنی سکه طرح جدید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.



به گزارش ایران تحلیل، محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: از ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته باز هم با توجه به تحولات سیاسی منطقه و اتفاقات سیاسی رخ داده، و همچنین افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۱۷. در بازارهای جهانی (حدود ۱۰ روز پیش) قیمت سکه و طلا شروع به افزایش کرد. از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و روزهای پایانی سال و همچنین محدودیت های اعمال شده برای واردات طلا، نرخ ارز نیز افزایش یافته بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این روند صعودی تا روز شنبه ادامه داشت و روز شنبه قیمت سکه، طلا و ارز به بالاترین حد خود رسید و اوایل صبح شنبه قیمت سکه به ۳۴ میلیون تومان رسید. انجام ساعت ۱۱ صبح روز شنبه اعلامیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری شمش طلا در حوزه ارز و طلا و همچنین واگذاری سکه جدید بدون تاریخ بهار آزادی بازار را دچار شوک قیمتی و کاهش قیمت کرد.

وی افزود: البته قیمت طلا تغییری نکرده است. زیرا قبل از بسته شدن بازارهای جهانی (شنبه و یکشنبه) بود و قیمت جهانی طلا تغییری نکرد و بازارهای جهانی بسته بودند اما سکه کاهش یافت. البته این کاهش ۲.۵ میلیون تومانی کاهش تورم حباب سکه بود. این اتفاق در حالی رخ داد که در همان روز شنبه حباب سکه به هفت میلیون تومان رسیده بود و اعلام بانک مرکزی باعث شد که حباب سکه ابتدا به پنج میلیون تومان و سپس به ۴.۵ میلیون تومان برسد و شاهد خروج ۲.۵ میلیون تومانی باشیم.

کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: از شنبه تا چهارشنبه معاملات بازار تا حدودی متوقف شد و سطح معاملات کاهش چشمگیری داشت. معاملات با احتیاط انجام شد و همه منتظر چهارشنبه بودند تا معاملات خود را انجام دهند. وعده چه خواهد بود؟ بانک مرکزی برای انتقال طلا؟

خشتی آرای تاکید کرد: خوشبختانه این امر مثبت شد و روز چهارشنبه معاملات شمش در اتاق معاملات ارز و طلای بانک مرکزی صورت گرفت و تعدادی شمش طلا به فعالان این تجارت فروخته شد. این موضوع باعث شد قیمت سکه و طلا دوباره تعدیل شود و به نوعی بیشتر حباب سکه تخلیه شود.

این کارشناس بازار سکه و طلا درباره تغییرات قیمت سکه و طلا در هفته گذشته و قیمت های اخیر معاملات گفت: قیمت سکه تمام طرح قدیم نسبت به ابتدای هفته دیروز (پنجشنبه) هفتگی ۷۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. ) در آخرین معاملات . ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. سکه طرح جدید با یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان کاهش به ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. در معاملات اخیر دیروز نیم سکه با تخفیف ۷۰۰ هزار تومانی ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان عرضه شد. ربع سکه بیشترین تخفیف را در بین قطعات کوچکتر داشت و با یک میلیون تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی در هفته جاری ۳۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی را ثبت کرد و در معاملات اخیر نیز شش میلیون تومان معامله شد.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و از سوی دیگر افزایش جزئی نرخ ارز داخلی، در آخرین معاملات روز گذشته هر مثقال طلای آب شده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم ۱۸ عیار معامله شد. طلا ۱۶۰۰۰ بود. کاهش دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی تومان نسبت به ابتدای هفته مبنای معاملات طلا بود.

کشتی آرای تصریح کرد: به طور میانگین تا به امروز بر اساس تعاملات تجربه شده در بازار در طول هفته و هر روز و هر ساعت شاهد نوسانات افزایشی و کاهشی بودیم، حباب سکه در آخرین معاملات روز گذشته به پنج هزار واحد رسید. و ۳۰۰ هزار تومان که نسبت به ابتدای هفته به طور میانگین با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مطابقت دارد، حباب سکه با افت همراه شد.

این کارشناس بازار سکه و طلا برای هفته آینده پیش بینی کرد که با ادامه روند تحویل سکه (به ویژه در روزهای آینده) و همچنین تاثیر مثبت شمش طلا که در روز چهارشنبه شاهد بودیم، قیمت سکه و طلا افزایش خواهد یافت. با کاهش قیمت جهانی طلا دوباره افزایش یافت. این با یک تنظیم همراه است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا