طلا و ارز

حباب سکه ۹۰۰ هزار تومان رشد کرد! / آخرین تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار تهران







رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه با وجود کاهش قیمت در بازار جهانی طلا، نوسانات فزاینده در بازار ارز داخلی، بازار سکه و طلا را به سمت صعودی سوق داد، گفت: با این حال در طلای تهران رکود وجود داشت. و اتحادیه طلا و جواهر «بازار سکه و طلا افزایش یافته و امکان افزایش وجود دارد. توجه به قیمت سکه و طلا منجر به تقاضا در این بازار نشد.



به گزارش ایران تحلیل، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا در کشور در هفته گذشته گفت: در حالی که در هفته گذشته به دلیل میلاد حضرت زهرا(س) در بازار طلا و جواهر وجود داشت. تقاضای کمی در بازار پس از رکود بود، متاسفانه از ابتدای هفته شاهد کاهش تقاضا در بازار بودیم و شرایط رکود دوباره آغاز شد. این رکود در بازار سکه و طلا که از ابتدای سال بر این صنعت و بازار آن سایه افکنده است، جای پرسش و گفت و گو را فراهم می کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با وجود کاهش ۱۲ دلاری میانگین جهانی یک اونس طلا که در حال حاضر ۲۰۳۳ دلار است، در هفته جاری روند صعودی قابل توجهی را در بازارهای داخلی با نوسانات و افزایش قیمت مشاهده کردیم. نرخ. با توجه به اینکه تقاضا در بازار راکد بوده است، تنها دلیل این افزایش قیمت سکه و طلا افزایش نوسانات نرخ ارز است.

تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار

وی در خصوص تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار و قیمت های اخیر بازار دیروز (پنجشنبه) گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۵ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به دو میلیون و ۶۲۳ هزار تومان رسید. هر گرم در پایان رسید این هفته.

این مقام صنفی افزود: سکه طرح جدید با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت نیم سکه نیز در هفته جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در پایان هفته به قیمت ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هفته را با ۸۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به پایان رساند. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

بذرافشان در خصوص وضعیت فعلی حباب سکه نیز توضیح داد: بر اساس آخرین قیمت سکه در بازار، حباب سکه حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار است که در طول هفته ۹۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

هفته گذشته رونق کوچکی به بازار بازگشت

وی برای هفته پیش رو پیش بینی کرد: در هفته پیش رو به نظر می رسد به دلیل کمبود تقاضا و همچنین بازارهای جهانی با کاهش مواجه هستند، این افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی عملا غیرمنطقی بوده و تنها به دلیل نوسان نرخ ارز را تحت تاثیر قرار داد. به نظر من اگر در بازار جهانی تغییری ایجاد نشود و نرخ ارز توسط بانک مرکزی کنترل شود، تغییری ایجاد نمی شود و احتمالا بازار سکه و طلا کاهش خواهد یافت.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا