بانک و بیمه

حباب همه صندوق‌های طلا را فرا گرفته است

سومیا شورابی; بازار: صندوق های طلا، صندوق هایی هستند که پول سرمایه گذاران را در اوراق بهادار مبتنی بر سکه و شمش طلا سرمایه گذاری می کنند.

سرمایه گذاری در صندوق های طلا شامل ریسک های معمول خرید و نگهداری سکه های فیزیکی طلا مانند جعل و سرقت نیست، اما در عین حال بازده این وجوه نزدیک به بازده سکه های طلا است. علاوه بر این امکان سرمایه گذاری در این صندوق ها به میزان قابل توجهی کمتر از ارزش یک سکه طلا وجود دارد.

با این حال، وجوه قابل معامله در بورس طلا به طور کلی در حال حاضر در حباب هستند. این صندوق ها همیشه یکی از گزینه های مناسب، نقدشونده و بدون کارمزد برای سرمایه گذاران در هنگام افزایش انتظارات تورمی هستند. بنابراین بسیاری از افراد در بازار سرمایه فعالیت نمی کنند و در بورس سرمایه گذاری می کنند.

تنها چالش سرمایه گذاری در این صندوق ها، نوسانات قیمت طلا است، البته ریسک سرمایه گذاری در بهترین صندوق طلا نسبت به بازار باز و سنتی به دلیل مدیریت حرفه ای و کارشناسانه صندوق ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

طلا به عنوان یک بازار هوشمند همیشه از بحران ها و رویدادهای آینده استقبال می کند و به همین دلیل بازار پیشرو محسوب می شود، اما به شرطی که دارایی های مبتنی بر طلا حباب های بیش از حد نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا