محیط زیست

حبس ۱۴۵ اصفهانی در آسانسور / شرکت توانیر و وزارت نیرو برای قطع برق برنامه‌ریزی کنند

منصور شیه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار افق میهن، با بیان اینکه قطعی‌های بی‌برنامه و اعلام‌نشده‌ی برق هفته گذشته وزارت نیرو در بخش‌های خانگی و تجاری موجب بروز مشکلات و خسارت‌هایی در امور جاری ساکنان مناطق شهری و روستایی شد، گفت: استان کرد: در این شرایط حدود ۱۴۵ تصادف آسانسور به دلیل قطع ناگهانی برق در اصفهان گزارش شد. وقوع ۱۴۵ مورد محبوس شدن افراد در آسانسور در سطح شهر اصفهان و نجات ۱۹۴ نفر توسط آتش نشانی، ایجاد اختلال در تردد در تقاطع ها به دلیل قطعی برق چراغ راهنمایی و رانندگی، آسیب به وسایل الکترونیکی و برقی و خسارت در صنایع، کشاورزی. و شهرک های صنعتی از جمله این آسیب ها بوده است

وی افزود: اگر شرایط ادامه پیدا کند نارضایتی انرژی و به منظور جلوگیری از وقوع موارد مشابه قبل از قطع برق باید برنامه ریزی شود کوچک توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جداول و ابلاغ به مشترکین برق جهت کاهش مصرف برق به کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها و شهرداری ها در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف ابلاغ شود. در همان مدت و در ساعات غیر مجاز کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تحقق پیش بینی ها و تضعیف الگوی گرم تابستان پیش بینی می شود به تدریج شاهد کاهش دما باشیم، اما شرایط وزش باد شدید محلی و کاهش کیفیت هوا و دید ناشی از آن است. خیزش کانون های گرد و غبار از شرق و شمال استان با هشدار زرد هوا تا اواسط هفته ادامه دارد.

این فروشنده شیشه اظهار داشت: با توجه به نارضایتی برق کشور و استان از پانزدهم خرداد تاکنون با ابلاغ برنامه مدیریت بار، محدودیت های مصرف برق برای مشترکان صنعتی و کشاورزی با اطلاع قبلی از سوی وزارت نیرو اعمال شده و الزامات مصرف بهینه برق در ادارات، واحدهای تجاری و خانگی تدوین شده است. اعلام کرد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی برای کاهش مصرف برق باید به جای تعمیرات و گازوئیل، لامپ های کم مصرف را با لامپ های پرمصرف تعویض کنند، تعمیرات سالیانه کولر آبی و نصب سایبان و تعمیر کولر گازی را انجام دهند. ژنراتورها در مدار در زمان پیک مصرف برق. اجرا و شرکت های برق نظارت و همکاری در اجرای طرح های مدیریت مصرف داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز تعویض پروژکتورهای قدیمی با چراغ های مجهز به لامپ را E دی وی اجرای روش های جلوگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و پنجره های عایق در ادارات، صنایع و بخش خانگی را ضروری دانست و گفت: دستگاه های اجرایی موظفند یک ساعت قبل از پایان کار سیستم های سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکان برق خانگی، صنایع و واحدهای تجاری نیز به نصب سیستم های کنترل هوشمند در مجتمع های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافی، تعمیر کولر و نصب سایه بان توجه کنند. و لامپ های قدیمی و پرمصرف را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا