اخبار اقتصاد ایران

حجم ذخیره آب در مخزن سد سفیدرود به ۲۸۶ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان خبر داد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان ذخیره آب فعلی مخزن سد سفیدرود را ۲۸۶ میلیون اعلام کرد.

ایران تحلیل، وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان که عصر سه شنبه به ریاست گیلان برگزار شد، گفت: استاندار اسدالله عباسی. سد سفیدرود ۲۸۶ میلیون مترمکعب تقریباً مشابه پارسال در این زمان است در حالی که سدهای بالادست ما ۳۸ درصد پر است.

وی در بخشی دیگر از گزارشی که ارائه می کرد، گفت: در خصوص سد شهربیجار با توجه به بارندگی های امسال در استان نگرانی در خصوص تامین آب خام تحویلی به تصفیه خانه بزرگ رشت و صرفه جویی در شرب وجود ندارد. آب یک مطالبه همیشگی از مردم شریف هستند.

وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان با بیان اینکه شرایط آب کشاورزی در سال زراعی جاری بحرانی است، افزود: تشکیل اردوی جهادی آب کشاورزی مدیریت در دو سال گذشته تجربه بسیار خوبی بود، با نتایج مثبت. داشته است

اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز شهدا و تاکید بر تمهیدات لازم برای پلچک ها، شبکه ها، کانال ها. ، ایستگاه های پمپاژ، برق و بیمه شالیزار برنج گفت: در حال حاضر پیش بینی می شود میزان آب در حد نرمال باشد و از این رو با همین روال پیش می رویم اما در صورت نیاز و نگرانی اردوی جهاد مدیریت آب خواهد بود. مانند سال گذشته تشکیل شد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای سال زراعی جدید گفت: شخم زمستانه و فواید آن باید به اطلاع کشاورزان برسد و این امر مورد توجه فرمانداران، دهیاران و بخشداران قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به تاثیر خوب تقویم کشاورزی در سال گذشته و توجه شالیکاران به آن برای کشت، گفت: تقویم جدید کشاورزی بعد از نوروز آماده و به کشاورزان ابلاغ می شود تا بتوانند روند کشت خود را برنامه ریزی کنند. بر اساس آن.

من باید بگویم؛ گیلان بزرگترین تولید کننده انواع برنج محلی و مرغوب در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار رتبه اول کشور را از نظر سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید برنج ایران را دارد و بیشترین تعداد برنج زیر کشت را دارد. انواع در این استان ارقام باکیفیتی مانند هاشمی وجود دارد که بیش از ۸۵ درصد تولید برنج گیلان را شامل می شود.

همچنین شهرستان های رشت و صومعه سرا بیشترین سهم از مساحت شالیزارهای گیلان را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا