بانک و بیمه

حجم معاملات گواهی شمش طلا از معادل وزنی یک میلیون سکه عبور کرد

به گزارش افق میهن به نقل از بورس کالا، آخرین آمار معاملات گواهی شمش طلا نشان می دهد که حجم این معاملات به دلیل استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه و عموم مردم از این ابزار مالی مبتنی بر طلا از زمان تا کنون افزایش یافته است. آغازی که وزن آن معادل یک میلیون سکه است.

بر اساس آمارهای ثبت شده، حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا به بیش از ۷.۳ تن شمش رسیده و حجم سپرده های شمش طلا در خزانه های بورس کالا نیز به حدود ۸ تن افزایش یافته است.

آخرین آمار معاملات گواهی سپرده شمش طلا به عنوان بخشی از زنجیره ابزارهای سرمایه گذاری مبتنی بر طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که تعداد عرضه کنندگان شمش طلا از ۴ عرضه کننده در ابتدای این بازار به ۱۴ عرضه کننده افزایش یافته است.

برای ادامه استقبال از سرمایه گذاران، بیش از ۶۰۰ هزار مشتری برای معاملات گواهی شمش طلا به صورت مستقیم یا از طریق ۸۰ صندوق سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه فعال شده اند.

ثبت این آمار نشان می‌دهد که عموم مردم تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مالی مبتنی بر طلا در بازار سرمایه دارند، زیرا امروزه هر فردی قادر است نه تنها با حداقل سرمایه و از طریق صندوق‌های طلا یک سپرده شمش طلا سرمایه‌گذاری کند. گواهی می تواند در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند، اما می توان آن را از خطرات سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا مصون داشت، مانند: ب- خطر سرقت و نگهداری، اصالت و کیفیت، بازدید شخصی از بازار و غیره.

این گزارش می افزاید: گواهی شمش طلا برای معاملات سپرده از اسفند ماه سال ۱۳۰۰ در سامانه های یکپارچه بورس کالای ایران وارد شده و اکنون با گذشت ۱۸ ماه از معرفی آن، با استقبال چشمگیر مردم و سرمایه گذاران مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا