بانک و بیمه

حداقل سرمایه مورد نیاز تاسیس بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شد

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی در بخشنامه بیست و هشتم به این بانک استناد کرده است اسفند در سال ۱۴۰۲ هیأت وزیران ضمن بیان تصویب نامه شماره ۲۳۴۸۹۶/T62036H مورخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ موضوع تعیین حداقل سرمایه لازم برای تأسیس و فعالیت بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را یادآور می شود. جلسه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ هیأت وزیران و با تکیه بر مفاد بند (د) ماده (۳۲) قانون پولی و بانکی کشور مصوب ۱۳۵۱ حداقل سرمایه لازم برای تشکیل و بهره برداری. یک بانک غیردولتی به ارزش دویست هزار میلیارد ریال، یک موسسه اعتباری غیربانکی به ارزش یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال و بانک قرض الحسنه به ارزش پنجاه هزار میلیارد ریال تعیین شد.

بر این اساس بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موجود موظفند ظرف مدت سه سال در چارچوب جدول زمانی مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه خود را به حداقل میزان تعیین شده افزایش دهند.

در صورتی که بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موجود در مهلت تعیین شده نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام نکنند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدامات نظارتی مناسب از جمله محرومیت از سهامداران غیردولتی بانک ها و اعتبارات غیربانکی را انجام خواهد داد. مؤسسات مشارکت کننده در افزایش سرمایه در چارچوب قوانین و مقررات مربوط نسبت به آنها اقدام خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا