اخبار اقتصاد ایران

حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران مشخص شد+ جزئیات

نماینده کارگران شورای عالی کار گفت: حداقل عید کارگران امسال ۱۰ میلیون ۶۱۶ هزار ۵۶۸ تومن و حداکثر میزان عید کارگران ۱۵ میلیون ۹۲۴ هزار ۸۵۲ تومن خواهد بود.

طبق اعلام سایت اطلاعات Diyarmirza ، در مصاحبه ای با فارس ، آیت اسادی ، در پاسخ به این سؤال که آیا کمیته های دستمزد برای تعیین حداقل حقوق سال آینده تشکیل شده است ، گفت: کمیته دستمزد هنوز کار خود را آغاز نکرده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه شورای عالی کار نیز گفت: هفته گذشته جلسه شورای عالی کار برگزار شد و نماینده وزیر اقتصاد مطالبی را درباره دستمزد منطقه ای بیان کرد. که البته به دلیل مکتوب نبودن این پیشنهاد، اعضای شورای عالی کار آن را پذیرفتند. مطالعه و بررسی، در واقع یک پیشنهاد خام بود که نمی توان به آن توجه کرد.

اسدی درباره زمان شروع جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: معمولا جلسات شورای عالی کار در ماه های پایانی سال با حضور نمایندگان کارگران برگزار می شود. کارفرمایان و دولت

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین در مورد تعطیلات کارگران گفت: طبق قانون کار ، تعطیلات کارگران برابر با دو برابر دستمزد کارگران است ، به شرط آنکه از سه برابر حداقل دستمزد کارگران تجاوز نکند.

وی در خصوص حداقل دستمزد کارگران در سال جاری گفت: حداقل دستمزد روزانه یک کارگر در سال جاری ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان و حداقل دستمزد ماهانه یک کارگر در سال جاری ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان است. بنابراین حداقل عیدی کارگران امسال ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۶۸ تومان و حداکثر عیدی کارگران ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان خواهد بود.

Esadi در مورد زمان پرداخت عید کارگران معمولاً گفت: این بستگی به شرایط نقدینگی و شرایط کار کارفرما دارد که برخی از آنها در ماه و برخی دیگر از آن شروع می کنند بهمن و اسفند به کارگران عیدی می دهند.

اسدی درباره پرداخت دیه کارگر نیز گفت: دیه کارگر مربوط به پایان کار است، البته اگر کارگری حق سنوات خود را نگیرد و در پایان کار بخواهد بازنشسته شود، در لطف او

به گزارش فارس، بر اساس آمار تامین اجتماعی در حال حاضر ۱۵ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۱۴۷ کارگر بیمه شده اصلی (شامل بیمه اجباری نزد کارفرما یا خوداشتغالی اختیاری) در کشور داریم که با احتساب خانواده آنها حدود ۵۱ میلیون نفر هستند. ، معادل ۶۰ درصد جمعیت کشور. و حداقل حقوق کارگران تعیین شده در شورای عالی کار یکی از مولفه های مهم برای تصمیم گیران اقتصادی و کارفرمایان کشور است که در شورای عالی کار و طی مذاکرات سه جانبه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تعیین می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا