حدود ۴۰ درصد دانش آموزان مهارت خواندن و نوشتن استاندارد را ندارند – افق میهن
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت که در آزمون های نهایی ، نتایج دانش آموزان بین ۱ تا ۲ و میانگین ملی تقریباً یکسان است: این فقط زنگ خطر نیست بلکه یک خطر است.
براساس اخبار تجاری ، دکتر مهدی نویداداد در جلسه مربیان و جهادی ها در مناطق دزدی شده و گفتند که امروز بیش از یک سوم مدارس این کشور ساخته شده است. “در غیر این صورت ما هنوز با چندین مدرسه سر و کار داشتیم.
وی گفت: آموزش و پرورش اکنون یک چالش جدی در کیفیت آموزش و عدالت در دسترسی به آموزش است ، که نشان می دهد با مشارکت مردم ، از مشکلات جسمی مدارس حل شده است ، می توان از مزایای کیفیت و برابری آموزشی نیز استفاده کرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تجربیات سه دهه گذشته در ساختمان مدرسه توضیح داد: حدود پنج سال پیش در همان ساختمان و سازمان نوسازی ، بحث در مورد چگونگی واکنش وی با منابع محدود با توجه به نیاز فزاینده به فضای فیزیکی و رشد رشد جمعیت دانش آموزان وجود داشت؟
وی گفت: نتیجه این جلسات این بود که یک فرایند تحت حمایت از تولید کننده مدرسه به منظور حل مشکل اتاق آموزشی فیزیکی با مشارکت مردم تعیین شد. خوشبختانه ، مردم همچنین با تمام قدرت گفتند و امروز بیش از یک سوم مدارس این کشور با ذینفعان ساخته شده اند.
وی گفت که اگر این مشارکت نبوده است ، ما مطمئناً امروز در معرض چندین کلاس و حتی چهار یا شش کلاس قرار خواهیم گرفت: تجربیات گذشته نشان می داد که مشارکت عمومی می تواند سر و صدا کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش به مسئله کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: “ما اکنون در معرض پدیده تلخ دیگری قرار داریم ؛ مدرسه ، سرپرست و دانش آموزان ، اما کمبود کیفیت. با وجود تمام تلاش ها و تلاش های معلمان و مدیران ، تولید سیستم انتظار نمی رود.
وی به برخی از آمار نگران کننده اشاره کرد و توضیح داد: در آزمون های نهایی ، دانش آموزان بین ۱ تا ۲ و به طور متوسط ملی هستند. این فقط بازوی هشدار دهنده نیست بلکه یک خطر است.
وی گفت: در آزمون بین المللی تیمز و مروارید ، حدود ۵ ٪ از دانش آموزان مدارس ابتدایی هیچ قابلیت خواندن و نوشتن اساسی ندارند که این به وضعیت ریاضی دانش آموزان اشاره دارد ، وی گفت: سال گذشته درجه ریاضی دانش آموزان شرکت کننده در فناوری شریف حدود ۱ یا ۲ بود.
وی همچنین بر اهمیت عدالت آموزشی تأکید کرد: “بین استانها ، مناطق مختلف و مدارس عمومی و غیر دولتی تفاوت معنی داری وجود دارد که در نتایج آزمون ورودی ، پذیرش در رشته های برتر و مدارس سمپاد مشخص است.”
Navid Adham به فعالیت های کمیسیون اشاره می کند: “ما یک کمیسیون راه اندازی کرده ایم که در آموزش او به کیفیت آموزش می پردازد.” این کمیسیون با تعدادی از اساتید ، سازمان های خیریه و کارشناسان آغاز شده است.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی در استان های مختلف مانند سیستان و بلوتچستان یکی از اولویت های بهبود مهارت های تدریس است. توسعه کتابخانه های مدارس و آموزش معلمان دبستان نیز به منظور ارتقاء صلاحیت اساسی اجرا می شود.
آدام گفت: گسترش و ارتباط بین مدارس با مدارس نیازمند مدارس با مدارس دیگر زمینه های مهم کار ما است.
نوید آدام گفت: در سال نهم ، وزارت آموزش و پرورش ۵ شاخص از ۵ حوزه آموزشی در کشور را به خود اختصاص داده است که از این تعداد این دو منطقه در آن زمان زیر میانگین ملی بوده است: اکنون این تعداد با مطالعه جدید به حدود ۲ منطقه رسیده است.
وی گفت: “ساختمان مدرسه مترادف با Baubau نیست.” مدرسه به معنای ساختار ، معلم ، دانش آموز ، مدیر ، برنامه درسی و سیستم آموزشی است که ما باید در جامعه گسترش دهیم.
وی گفت: سازمان مستقر در مدرسه یک ساختمان فضایی است: این زمینه باید زمینه آموزش در حوزه کیفیت باشد. مزایای آن نیز باید در این بخش نقش داشته باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت که امروز ما در زمینه فضای فیزیکی صلح نسبی داریم ، اما بحران کیفیت و عدالت آموزشی مستلزم تصمیمات و اقدامات ملی است: از اینجا ما کمک خود را برای نیکوکاران ، نهادهای عمومی و جهادی ها برای نجات نسل بعدی گسترش می دهیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در زمینه آموزش و پرورش بر لزوم تقویت نقش دانشگاه فرهنگی در اجرای سند تحول اساسی تأکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر مؤسسات دولتی برای بهبود کیفیت آموزش بود.
وی گفت: “خوشبختانه ، تشکیل کشور امروز دارای یک سند تحول اساسی است که توسط بالاترین رهبر ، جلسه مشاوره اسلامی ، بالاترین شورای انقلاب فرهنگی و دولت تصویب شده است ، اما ما هنوز در مرحله اجرای آن چالش برانگیز هستیم.”
نوید آدام گفت که اجرای این سند مستلزم مشارکت جامع است و افزود: “ما از گروه های جهادی می خواهیم که بیش از هر زمان دیگری به آموزش کمک کنند.” دوستان عزیز ، شما می توانید نقش مهمی در ارتقاء عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت روند تدریس داشته باشید.
وی دانشگاه فرهنگی را به عنوان تمرکز این تحول توصیف کرد و افزود: “دانشگاه فرهنگی باید کانون بهبود کیفیت در آموزش باشد.” تقویت دانشگاه و گسترش مأموریت های آن به سایر بخش ها می تواند به پیشبرد اهداف سند تحول کمک کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین به اهمیت خدمات مشاوره در مدارس اشاره کرد و گفت: “برخی از گروه های جهادی فعلی بر ارائه مشاوره ، خدمات آموزشی و آموزشی متمرکز شده اند ، چنین فعالیت هایی نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای مجوز معلمان نیز هست.”
نوید آدام گفت که آموزش نهادی یک حاکمیت است ، اما کیفیت برنامه ها بدون مشارکت در بخش محبوب و جهادی قابل اجرا نیست و از گروه های فعلی خواسته است تا فعالیت های خود را در زمینه های نیازمند در ارتباط با آموزش نشان دهند.
منبع: isna