ورزشی

حذف زودهنگام شاگردان شمسایی/ ملی پوشان فوتسال طعمه مراکش شدند

تیم ملی فوتسال کشورمان از ساعت ۱۶ امروز (پنجشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان مقابل تیم ملی مراکش صف آرایی کرد و با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد.

این دیدار به بهترین شکل برای ایران آغاز شد و محمدحسین درخشانی در دقیقه چهارم موفق به گلزنی شد. در حالی که شاگردان وحید شمسایی موقعیت های گلزنی خوبی روی دروازه حریف ایجاد می کردند، خالد بوزید در دقیقه ۷ گل تساوی نماینده آفریقا را به ثمر رساند. چهار دقیقه بعد روی یک ضربه کرنر علیرضا رفیعی پور به اشتباه دروازه ایران را باز کرد تا تیم کشورمان عقب بیفتد.

دقایق پایانی نیمه اول به بدترین شکل برای تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۶ گذشت. در دقیقه ۱۷ سفیان المصرار با غفلت علی اصغر حسن زاده و پشت سر کاپیتان ایران توانست دروازه ایران را باز کند. در دقیقه ۲۰ ادریس الفانی با ترکیب زیبای سه پاس گل مقابل دروازه تیم ایران گل چهارم مراکش را به ثمر رساند.

ایران در نیمه دوم شروع طوفانی داشت و با گل های حسین طیبی در دقیقه ۲۱ و مسلم اولاداقباد در دقیقه ۲۲ دروازه مراکش را باز کرد تا اختلاف به یک گل برسد. شاگردان وحید شمسایی حملات بیشتری را روی دروازه بهترین تیم فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ (به نقل از سایت فوتسال پلنت) ایجاد کردند که تا پایان مسابقه تسلیم نشدند و ایران به تیم ششم رده بندی فیفا شکست خورد.

در آخرین ثانیه بازی، سعید احمد عباسی با خطا مواجه شد. با توجه به اینکه مراکش ۵ خطا مرتکب شده بود، ایران صاحب ضربه پنالتی دوم شد که سجاد یوسف خواه پشت آن ایستاد و ضربه او به اصابت رسید. تیر ضربه دروازه مراکش.

مراکش با پیروزی در این دیدار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و از ساعت ۱۶ یکشنبه هشتم مهر به مصاف برزیل خواهد رفت.

به این ترتیب تیم ملی ایران که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ به کار خود پایان داد، نتوانست به جمع ۸ تیم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ راه یابد. شاگردان شمسایی که می خواستند در مسیر آسان تری برای صعود به مرحله حذفی قرار بگیرند تا مقابل برزیل قرار نگیرند، مغلوب شیرهای اطلس شدند و رویای صعود مجدد به نیمه نهایی محقق نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا