بانک و بیمه

حذف کاغذ از بیمه‌های تکمیلی در بخش دارو از امروز آغاز شد

به گزارش ایران تحلیل، مجید مشعلچی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از سه تا چهار روز پیش تیم های تخصصی را برای نظارت و بازدید از شرکت های بیمه تکمیلی که اکثریت بیمه شدگان کشور را شامل می شود، اعزام و اکیپ های لازم را به محل اعزام کردیم. بخشنامه ها.” اطلاعیه به شرکت های بیمه. بر این اساس، از امروز نسخه الکترونیکی ارسال شده از درگاه تشکر وزارت بهداشت به مرکز درمان بیمه مرکزی و ارسال شده توسط ما به شرکت های بیمه، دیگر نیازی به کاغذ نخواهد داشت و به صورت الکترونیکی تایید و برای بیمه شده ارسال می شود. از طریق پیامک به او اطلاع داده خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: مراکز درمانی و داروخانه های ما به شکل های مختلف هستند. گروه اول با بیمه پایه یا تکمیلی قرارداد ندارند و تعدادشان کم است بنابراین وزارت بهداشت تکلیف این گروه را مشخص می کند. دسته دوم با بیمه گر پایه و تکمیلی قرارداد دارند که دیگر هیچ ارتباطی با ما در این حوزه بیمه ای ندارد و مراکز و داروخانه ها طرف قرارداد ما هستند. دسته سوم با بیمه پایه قرارداد دارند اما با بیمه اضافی قرارداد ندارند که تعدادشان هم زیاد است و با این گروه کار بیشتری داریم. ضمن اینکه ما این گروه را تشویق به امضای قرارداد در این مدت می کنیم، اما پس از دریافت نسخه به دست ما و اطلاع رسانی کامل از طریق پیامک، فرآیندها را به صورت الکترونیکی پیش خواهیم برد.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که چقدر طول می کشد تا مردم مبلغ را دریافت کنند، قبلاً پاسخ داد: اگر دفتر مرکزی با بیمه پایه و تکمیلی قرارداد نداشته باشد که در حال حاضر در گردش نیست و روند آن به همین صورت است. مانند قبل روی کاغذ، اما مراکزی که با بیمه پایه قرارداد دارند به دو دسته تقسیم می شوند. مراکزی که با بیمه پایه و تکمیلی قرارداد دارند و مراکزی که با بیمه پایه قرارداد دارند اما با بیمه تکمیلی قرارداد ندارند. مراکزی که با هر دو شرکت بیمه قرارداد دارند اینجا دیگر طرف حساب ما نیستند بلکه طرف حساب ما خود مرکز است و به این ترتیب ظرف دو ماه پول پرداخت می شود. اما اگر مرکز با بیمه پایه قرارداد داشت اما با بیمه تکمیلی قرارداد نداشت و شخص حق بیمه را پرداخت کرده بود، مهلت پرداخت ما به فرد حداکثر ۱۰ روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا