بانک و بیمه

حراج بعدی انواع سکه چهارشنبه برگزار می‌شود

به گزارش افق میهن، با تصمیم بانک مرکزی از هفته جاری روزهای حراج هفتگی سکه به سه روز تمدید شد و حراج سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در محل صرافی برگزار می شود.

برهمین اساس بیست و پنجمین جلسه حراج سکه طلا روز چهارشنبه دوم برگزار می شود آبان ۱۴۰۳ از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود.

موضوع حراج سکه تمام و نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال ۱۳۸۵ توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی می باشد. کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید به ازای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد. این می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد، مجموع هر سه نباید از ۵ قطعه بیشتر شود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. یعنی متقاضیان برای ثبت سفارش هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع شرکت در مزایده بیست و پنجم نمی باشد و اشخاصی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت نمایند.

سپرده گذاری

خریدار موظف است قبل از ثبت سفارش در سامانه، ۱۰۰% ارزش سفارش با احتساب هزینه را از طریق درگاه پرداخت آنلاین به کیف پول خود واریز کند. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می ماند.

مهلت واریز، از ساعت ۸ صبح الی ۲۳:۰۰ روز سه شنبه ۱ ژانویه آبان ماه است پس از اتمام این مدت، دیگر امکان پرداخت وجه و شرکت در مزایده وجود ندارد.

یادآور می شود، امکان واریز وجه از هر کارت بانکی متقاضی که شماره شبا داشته باشد، وجود دارد. بنابراین واریز وجوه تراکنش از طریق کارت هدیه، بان کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع است.

ثبت نام شعبه بانک ملی صرفا جهت فرآیند استرداد وجه می باشد و نیازی به واریز وجه فقط از طریق کارت بانک ملی نیست.

شایان ذکر است امکان واریز وجه از یک یا چند کارت یک شخص وجود دارد. اما واریز از حساب مشترک ممنوع است.

شروع جلسه حراج

جلسه حراج از روز سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰ این ماه شروع می شود و زمان سفارش از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰ می باشد. زمان نظارت و تخصیص از ساعت ۱۴ الی ۱۶ همان روز و نتایج مزایده ساعت ۱۶ اعلام می شود. متقاضیان جهت بررسی نتایج حراج با سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران تماس حاصل نمایند.

مزایده از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت به موقع انجام می شود.

بازپرداخت

لازم به ذکر است باقیمانده موجودی در کیف پول ظرف ۴۸ ساعت پس از روز کاری پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی مشخص شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقی مانده در کیف پول تنها مجاز به ثبت شناسه بانکی (شبا) بانک ملی ایران در حساب کاربری خود هستند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله یک هزارم (۰.۱%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده در سامانه انتخابی پرداخت نماید. نماینده پرداخت کند

در صورت مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلای خریداری شده در مدت مشمول هزینه نگهداری (۱۴ تا ۲۱ روز کاری از لحظه تخصیص سکه طلا) به اضافه هزینه تحویل هر قطعه طلا. سکه (شامل یک سکه تمام، یک نیم سکه و یک ربع سکه) برای پرداخت روزانه مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک اپراتور. خریدار موظف است با دریافت سکه طلای خریداری شده، هزینه های عملیاتی مرتبط با بانک عامل (هزینه تحویل و هزینه انبارداری) را به بانک عامل پرداخت کند.

برنامه تحویل سکه

برای دریافت آسان سکه فیزیکی، متقاضی می تواند نزدیک ترین شعبه به محل کار یا سکونت خود را از لیست شعب بانک ملی انتخاب کند و نیازی به داشتن حساب در شعبه تحویل سکه نیست.

متقاضیان برای دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه کنند. زمان تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از ۱۲ شهریور ابتدای ماه و تا ۱۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ در این مدت شعب بانک فقط هزینه تحویل را دریافت می کنند. هزینه ارسال برای هر سکه تمام مدت ۳۰۰۰۰ تومان می باشد.

افرادی که بین ۲۰ تا ۲۷ سال زندگی می کنند آبان برای دریافت سکه در هر ماه باید علاوه بر هزینه ارسال، هزینه ذخیره سازی را نیز پرداخت کنند. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه ۵۰۰۰۰ تومان و به شعبه بانک واریز می شود. تعطیلات نیز شامل این هزینه می شود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط مردم در مهلت تحویل سکه، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک عامل، پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی، مبلغ تراکنش به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مدت زمان توافق شده، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت سفارش در سامانه منع می شود.

لازم به ذکر است، متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا