بانک و بیمه

حراج سکه دوشنبه برگزار می‌شود

به گزارش افق میهن، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، هفدهمین جلسه حراج سکه طلا. روز دوشنبه ۲۶ برگزار می شود شهریور ۱۴۰۳ از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود. حراج شامل کلیه سکه های بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه ضرب شده توسط بانک مرکزی در سال ۱۳۸۶ بدون بسته بندی می باشد.

حداکثر ثبت سفارش

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید به ازای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد. به این صورت که می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم باید باشد. ۵ قطعه تجاوز نمی کند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. یعنی متقاضیان برای ثبت سفارش هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

زمان سپرده گذاری

زمان واریز از ساعت ۱۴:۰۰ روز شنبه ۲۴ سپتامبر آغاز و پایان ساعت ۲۳ روز یکشنبه ۲۵ شهریور پایان می یابد پس از پایان این مدت، دیگر امکان پرداخت وجه یا شرکت در مزایده وجود ندارد.

شروع جلسه حراج

حراج راس ساعت ۱۲ شروع می شود و مدت زمان ثبت سفارش از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ می باشد. زمان نظارت و تخصیص از ساعت ۱۵ الی ۱۷ همان روز و نتایج مزایده ساعت ۱۷ اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتیجه حراج با سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران تماس حاصل فرمایند.

مزایده از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت به موقع انجام می شود.

بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت های هدیه، کارت های بانکی، کارت های اعتباری مرابحه و کارت های بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم عودت وجه بر عهده متقاضی می باشد.

لازم به ذکر است باقیمانده موجودی در کیف پول حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی (شبا) تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقی مانده در کیف پول تنها مجاز به ثبت شناسه بانکی (شبا) بانک ملی ایران در حساب کاربری خود هستند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله یک هزارم (۰.۱%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده در سامانه انتخابی پرداخت نماید. نماینده پرداخت کند

در صورت مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلای خریداری شده در مدت مشمول هزینه نگهداری (۱۴ تا ۲۱ روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) به اضافه هزینه تحویل هر قطعه سکه طلا (شامل (سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه)) به منظور پرداخت روزانه ۵۰۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک اپراتور. خریدار موظف است با دریافت سکه طلای خریداری شده، هزینه های عملیاتی مرتبط با بانک عامل (هزینه تحویل و هزینه انبارداری) را به بانک عامل پرداخت کند.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه کنند. شروع دوره تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از ۵ اکتبر آغاز می شود و تا ۱۲ اکتبر ادامه دارد. در این مدت شعب بانک فقط هزینه تحویل را دریافت می کنند. هزینه ارسال برای هر سکه تمام مدت ۳۰۰۰۰ تومان می باشد.

هرکسی که بین ۱۴ تا ۲۱ اکتبر درخواست دریافت سکه را دارد باید علاوه بر هزینه تحویل، هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازد. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه ۵۰۰۰۰ تومان به ازای هر قطعه سکه و به شعبه بانک واریز می شود. تعطیلات نیز شامل این هزینه می شود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط مردم در مهلت مقرر برای تحویل سکه، تراکنش باطل می شود و پس از اعلام بانک تراکنش، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی، وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم تماس خریدار با شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مدت زمان توافق شده، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت سفارش در سامانه منع می شود.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده هفدهم نمی باشد و اشخاصی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت نمایند.

لازم به ذکر است، متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند.

این گزارش نشان می دهد که ۱۳ اسفند در ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۶ مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران انجام شد که در مجموع تعداد ۳۰۴ هزار و ۳۹۳ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت. نسبت ربع سکه ۱۶۸۰۰۰ ۲۹ قطعه، نسبت نیم سکه ۴۸۰۰۰ ۱۷۴ قطعه و نسبت سکه تمام ۸۸۰۰۰ ۱۹۰ قطعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا