بانک و بیمه

حراج شمش طلا فقط توسط مرکز مبادله انجام می‌شود| بانک کارگشایی هیچ‌گونه حراجی ندارد

به گزارش افق میهن، ایرج نیازی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر آغاز فعالیت حراج شمش طلای بخش خصوصی با همکاری این بانک گفت: فعالیت رسمی بانک کارگشای در این حوزه تنها از طریق تعامل و همکاری با بورس رسمی طلا و ارز ایران است. مرکز به پایان رسید و تفاهم نامه ای با این مرکز داریم. بر این اساس بانک کارگشایی به غیر از این مرکز که تحت نظارت بانک مرکزی است، هیچ فعالیت دیگری در مذاکره با بخش خصوصی در زمینه مزایده شمش ندارد.

وی با توجه به شبهه انجام مزایده توسط بانک کارگشایی، ادامه داد: بانک های کارگشایی در سراسر کشور خدماتی را برای مشتریان حقیقی و حقوقی در دستور کار دارند که بر اساس آن مشتریان می توانند طلا یا فلزات گرانبهای خود را به عنوان وثیقه نزد این بانک سپرده گذاری کنند. . در نتیجه فعالیت مستقلی مبنی بر حراج شمش با مشارکت بخش خصوصی جز تعامل و همکاری با مرکز مبادلات این بانک وجود ندارد. در واقع ما به صورت رسمی حراج را فقط با مرکز مبادلات ایران انجام می دهیم و هیچ فعالیت غیر رسمی در این بخش انجام نمی شود. البته پیش از این نیز فعالیت هایی در این زمینه انجام شده بود که به دلیل راه اندازی مرکز مبادلات ارز و طلای ایران در چارچوب قوانین بانک مرکزی متوقف شد.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، نیازی گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند در بانک کارگشایی حساب باز کند، اما این بدان معنا نیست که بخش خصوصی اقدامی برای برگزاری مزایده فلزات گرانبها در یکی از شعب ما انجام داده است بخش خصوصی فقط می تواند در بانک کارگشای حساب باز کند، اما نمی تواند ادعا کند که با همکاری ما حراج شمش طلا برگزار می کند. زیرا فعالیت در این خصوص مستلزم اخذ مجوز قانونی از بانک مرکزی است و در حال حاضر تنها مرکز مبادلات ایران مسئولیت برگزاری مزایده را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا