ورزشی

حرفهای جنجالی قربانزاده در مورد حذف استقلال

ماجرای حذف استقلال از آسیا یکی از معماهای حل نشده فوتبال ایران است و تاکنون هیچ فردی مسئولیت این فاجعه را بر عهده نگرفته است، هرچند در ۱۰ ماه گذشته بسیاری از افراد اظهارنظرهای متفاوتی درباره آن داشته اند.

عده ای دلیل این موضوع را ناتوانی مدیران استقلال در تامین پول مربوط به پرداخت بدهی استراماچونی می دانند، برخی اسپانسر استقلال را مقصر اصلی این اتفاق می دانند و هواداران استقلال نیز به عزم وزارت ورزش برای حذف بدبین هستند. استقلال و حضور پرسپولیس. در آسیا، آنها از حل مشکل مالکیت مشترک صحبت می کنند.

اما در این میان حسین قربان زاده، رئیس وقت سازمان خصوصی سازی نیز از جمله متهمان حذف استقلال از آسیا است. البته او در گفت و گو با سایت آنتن با رد اتهامات مطرح شده به خود توضیحات دیگری می دهد.

قربان زاده گفت: ابتدا بحث مالکیت مشترک حل شد. چون ما شبانه به آقای شریفی رئیس کمیته تخصصی سازی نامه نوشتیم و این آقای آصفی و همان آقای اولیایی بودند که رای منفی دادند. موضوع این دو باشگاه با توضیحاتی که دادیم ۱۰ درصد آنها تعیین تکلیف شده و یک بار به مزایده گذاشته شده و قرار است دوباره به مزایده گذاشته شود.

وی افزود: در واقع با این کارهایی که انجام دادیم این موضوع به طور کامل حل شد. بحث حذف استقلال اصلا مربوط به مالکیت مشترک نبود. آقای فتح الله زاده بزنوار چون به آنها حمله سنگینی شد برای اینکه فشار را از روی خودش بردارد گفت می خواستند فدای هواداران شما شوند، می خواستند فدای استقلال شوند.

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی در ادامه به نقش مدیریت استقلال در حذف از آسیا اشاره می کند: فقط بحث بدهی باعث حذف استقلال نشد، روز آخر که مهلت بارگیری بود به باشگاه استقلال رفتم و آقای کریمی در آن زمان سرپرست استقلال بود. من به آنها گفتم که آقای کریمی آمده ام تا به شما کمک کنم. اگر کمک می خواهید، باید با شما تماس بگیرم. گفتند همه چیز اوکی است و ما همه چیز را آپلود کردیم.

حسین قربان زاده توضیح داد: بعدها مشخص شد که فقط بحث بدهی آقای استراماچونی باعث حذف استقلال از آسیا نشده است. موارد دیگری هم بود. یعنی استقلال در بارگذاری مدارک مورد نظر AFC بسیار ضعیف عمل کرده است. مشخص بود که استقلال با این وضعیت حذف می شود و موضوع حذف استقلال ربطی به مالکیت مشترک نداشت.

قربان زاده در ادامه افزود: مسئولیت بخشی که استقلال به طور کامل مصرف کرده است، در مورد مسائل مطرح شده در محافل فوتبال و اینکه چرا پول استراماچونی پس از اخراج فتح الله زاده تامین شد، بر عهده من بود. نه می توانم از جیب خودم پول بدهم و نه می توانم از اینجا و آنجا تهیه کنم. ماجرا از این قرار است که دو وزیر باید برای تامین منابع از یک جا با یکدیگر همراه می شدند و این ربطی به سازمان خصوصی سازی و قربان زاده ندارد.

وی ادامه داد: آقای پولادگر معاون آقای سجادی به صراحت به من گفت که تا آخرین لحظه نمی دانستیم استقلال قرار است حذف شود وگرنه اتفاق دیگری می افتاد. بعدها بالاخره این دو وزیر یعنی آقایان سجادی و خاندوزی امضا کردند و پیگیری کردند و با آقای احمدی مدیرعامل بانک شهر جلسه ای داشتند تا پول استراماچونی تامین شود. در نظر بگیرید که اگر این دو باشگاه می خواهند وام بگیرند باید بیایند و مجوز سازمان خصوصی سازی را بگیرند. ربطی به اینکه پرداخت کردم یا نه. یعنی اگر ده سال دیگر می خواهند یک ریال وام بگیرند باید بیایند و از رئیس سازمان خصوصی سازی مجوز بگیرند.

وی افزود: آن نامه ای که منتشر شده نشانه دریافت تسهیلات است نه اینکه پولی در سازمان خصوصی سازی بوده و ما ندادیم و تا زمانی که آقای فتح الله زاده رفتند دادیم. اینها به من ربطی ندارند. نکته این است که نامه برای اجازه دادن است. چه کسی پول را داده است؟ بانک شهر. اما مدیرعامل باید پیگیر گرفتن پول باشد و ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد. اینکه چرا آن موقع این اتفاق نیفتاد و بعدها اتفاق افتاد، حکایت آقای کریمی، فتح الله زاده، سجادی و بانک شهر است. ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا