ترندهای روز

حرف‌های شوکه‌کننده گدایی که ۲۰۰میلیون تومان درآمد ماهانه دارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ماموران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در حین گشت زنی در سطح شهر با مشاهده فردی که در حال تکدی گری بود به وی مشکوک شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

مرد سالخورده در مواجهه با مأموران با زبان در صدد یافتن راهی برای فرار بود که وقتی دید عرصه برایش تنگ است مجبور به اعتراف شد و گفت: در شهری نزدیک بوشهر و در استان همجوار، اما من روزانه برای گدایی به بوشهر می آیم. هر بار در محله یا مراکز خرید پرسه می زنم و از انواع ترفندها و ترفندها استفاده می کنم که می توانم توجه مردم یا شهروندان را به خود جلب کنم و از آنها کمک نقدی یا غیر نقدی بخواهم. وقتی وضعیت من را می بینند، دست دراز می کنند و به من کمک می کنند.

ماموران با شنیدن صحبت های پیرمرد گدا، کیسه پلاستیکی مشکی رنگی که همراه او بود را باز کردند و با بررسی آن مشخص شد که داخل آن شش میلیون و ۵۳۹ هزار تومان وجه نقد وجود دارد. وقتی ماموران از او پرسیدند این همه پول را از کجا آورده ای، پاسخ داد: از صبح اول در پاساژ شب طلایی در خیابان لیان غربی بوشهر مغازه به مغازه می روم و از کسبه و مشتریانشان التماس می کنم که کمکم کنند. ” بخشی از این پول را از این راه به دست آوردم و بخشی دیگر را از عابران پیاده و کارمندان ادارات که به آنها برخورد می کردم التماس می کردم. در این پنج ساعت که صبح کارم را شروع کردم این مقدار پول برایم جمع شد ولی من از مقدار دقیق آن خبر نداشتم و اگر دستگیرم نمی کردید ادامه داشت و شاید بیشتر می گرفتم. . وجوه ضبط شده با دستور معاون دادستان بوشهر برای سیر مراحل قانونی در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: در پنج ماه گذشته ۳۶ متکدی از سطح شهر شناسایی و جمع آوری شده اند که متاسفانه همچنان در گوشه و کنار شهر این موضوع به ما گزارش می شود. . امیرحسین احمدپور ادامه داد: برای مبارزه با پدیده متکدیان شهری و متکدیان برنامه ریزی شده است. در همین راستا برای اطلاع شهروندان ۳۰ بنر هشدار دهنده بر روی بیلبوردها و پرتابل های سطح شهر نصب شده است و گشت های شناسایی و برخورد با متکدیان به صورت روزانه در سطح شهر فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا