اخبار اقتصاد ایران

حرف بدی زدند؛ گفتند دولت می‌خواهد به حساب مردم دست ببرد که اصلا چنین چیزی نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بد گفتند; گفتند دولت می خواهد حساب مردم را بگیرد که اصلا اینطور نیست. بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان امور مالیاتی موظف است اطلاعات مربوط به بانک ها و شهرداری ها را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشد.

افق میهن عبدالناصر همتی در حاشیه هیئت دولت در گروه خبرنگاران گفت: نرخ ارز قابل تحمل نیست و باید کاهش یابد، البته نظر بانک مرکزی کاهش تدریجی نرخ های بازار است.

وی ادامه داد: سود بالای بانکی در بلندمدت آثار منفی دارد و تلاش می کنیم این سود را کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به اتصال حساب های بانکی مردم به سامانه سازمان امور مالیاتی گفت: اتصال حساب های بانکی مردم به سامانه سازمان امور مالیاتی مشکلی ندارد، همچنان برقرار است.

همتی ادامه داد: بد گفتند; گفتند دولت می خواهد حساب مردم را بگیرد که اصلا اینطور نیست. بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان امور مالیاتی موظف است اطلاعات مربوط به بانک ها و شهرداری ها را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشد. این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی، نه دخالت در حساب های شخصی افراد انجام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: به نظر من افرادی که قصد فرار مالیاتی دارند به این شایعه دامن می زنند.

وی با رد تاثیر گردش حساب های بانکی مردم بر اعشار و صدک ها و حذف افراد از سامانه یارانه نقدی، گفت: قطعا این موضوع تاثیری بر این موضوعات ندارد. هدف فقط فرارهای مالیاتی است و ربطی به مردم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا