فناوری

حریم زندگی مشترک را چگونه حفظ کنیم؟

مهرداد دشتی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت در خصوص حریم خصوصی زوجین و نقش والدین در اداره زندگی فرزندانشان گفت: رابطه فرد با اعضای اصلی خانواده خود باید قبل از ازدواج بررسی شود چرا که روابط نادرست با اعضای اصلی خانواده شامل پدر می شود. است. و مادر، خواهر و ناپدری حتی پس از ازدواج نیز می توانند به شکلی مضر ادامه دهند.

وی افزود: زوج هایی که مورد تحقیر والدین قرار گرفته اند، پس از ازدواج برای جلب رضایت والدین خود تلاش می کنند و به همین دلیل به والدین خود اجازه دخالت در زندگی آنها را می دهند و مدام به دنبال کسب رضایت والدین هستند.

این زوج درمانگر تصریح کردند: از آنجایی که والدین در دوران کودکی و نوجوانی آنها را تایید نمی کردند، افراد در جوانی سعی می کنند بیش از حد از والدین خود اطاعت کنند تا رضایت آنها را جلب کنند و همه مسائل زندگی مشترک خود را با آنها در میان بگذارند. اجازه دهید با این نوع رفتار در زندگی مشترک و بعد از ازدواج توجه و احترامی را که در کودکی و نوجوانی نداشته اند به خود جلب کنند.

دشتی تاکید کرد: افرادی که بعد از ازدواج با والدین خود رابطه محترمانه دارند می توانند برای حفظ این قداست در زندگی زناشویی خود استقلال خود را از خانواده اصلی جدا کنند اما برخی از زوج ها در ابتدای زندگی مشترک خود به دلیل بی تجربگی آنها آنها مسائل را با خانواده در میان می گذارند و این اقدام برای آنها مشکل ایجاد می کند.

مطمئن ترین فردی که می توان به آن اعتماد کرد مشاور است

وی اظهار داشت: بسیاری از زوج ها انتظار ندارند با همسر خود مشکلی داشته باشند و در زندگی زناشویی خود دچار اضطراب و سردرگمی شوند. ناخودآگاه، محاسبه نشده و غریزی است. زمانی که زوجین عیب های همسر خود را به والدین خود می گویند، آنها را نیز گیج می کنند و رفتار والدین باعث می شود که همسر متوجه موضوع شود و به طرف مقابل بی اعتماد شود.

این روانشناس گفت: اعتماد و احترام بین زوجین به راحتی از بین می رود، اما به سختی و در درازمدت بازیابی می شود. در واقع باید زمان بگذرد تا زوجین حریم و حریم یکدیگر را حفظ کنند و مشکلات خود را برای خانواده فاش نکنند و در صورت بروز مشکل موضوع را با مشاور در میان بگذارند تا نظر خانواده ها نسبت به آنها تعدیل شود. در طول زمان.

دشتی افزود: برخی خانواده ها خاطرات تلخ عروس یا داماد خود را راحتتر فراموش می کنند اما برخی خانواده ها دیرتر این مسائل را فراموش می کنند و روند عادی سازی روابط بیشتر طول می کشد. مهم است که زوجین در این مدت رفتار عادی داشته باشند. و با حفظ احترام با والدین همسر رابطه را ادامه دهید.

وی افزود: کمک گرفتن از مشاوران بهترین راه حل در این شرایط است. مشاوران با همدلی به صحبت های زوج ها گوش می دهند و زندگی آنها را مختل نمی کنند. در واقع مشاوران افرادی هستند که از اطلاعات زوجین سوء استفاده نمی کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: ایمن ترین فرد برای آسیب رساندن به زوج ها مشاوری است که به آنها توصیه های کارشناسی کرده و آنها را برای مقابله با مشکلات زندگی آرام کند. اعضای خانواده باید کمک بگیرند، اما لازم نیست خانواده را برای هر مشکلی آگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا