بانک و بیمه

حساب یارانه و سهام عدالت ضامن پرداخت تسهیلات بانکی شد

به گزارش ایران تحلیل، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه ۱۶ اسفند) بهمن شورای اسلامی در بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با بند (۳) و ردیف (۷)، (۸) و (۹) تبصره (۱۳) ماده واحده موافقت کرد. این لایحه

در بند (ج) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قوانین مربوط به خود است. ایثارگری، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون ترویج تولید دانش، قانون ساماندهی و حمایت از کارگاه ها و تسهیلات خانگی موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم مقررات. بخشی از آیین نامه مالی دولت (۲) ستاد مردمی به منظور رسیدگی به امور مهریه زندانیان نیازمند شهرک قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی ((غیر قرض) بانک های الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی تا سقف سه میلیون میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰.۰) ریال به قرض الحسنه قرض الحسنه و سپرده گذاری یا خرید یا ساخت مسکن و غیره در قوانین فوق و در موارد مذکور. بانک های اپراتور (به تشخیص شورای پول و اعتبار)، قرض الحسنه- تسهیلات به شرح زیر پرداخت می کنند.

در ردیف (۷) بند (ج) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه نیز آمده است: بند (ت) و اجرای (۲) و (۵) بند (ح) تبصره (۱۶) بودجه. قانون ۱۴۰۲ اجرا می شود. بانک مرکزی موظف است با اعطای وام ازدواج وظایف استفاده از تسهیلات بانکی را به گونه ای مدیریت کند که تعداد جوانان در نوبت وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۴۰ هزار نفر باشد.

در ردیف (۸) بند (ج) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم اعتبار، برای ارائه به ضامن، بانک ها و غیربانک ها، موسسات اعتباری می باشند. موظف است، حساب سرمایه گذاری را تأیید کند یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه یک از دارایی های درجه یک یا سایر دارایی های مالی خود و یا در صورت دریافت فقط سفته و ضامن پرداخت تسهیلات.

در ردیف (۹) بند (ج) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه نیز آمده است: دستگاه های مشمول این بند از شمول ماده (۱۰) قانون خدمات کشوری مستثنی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا