اخبار اقتصاد ایران

حس بدبینی کشاورزان برای ثبت پرونده سند زراعی | 68 درصد اراضی زراعی در گیلان سند دریافت کردند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۸ هزار قطعه زمین سند مالکیت صادر شده که نسبت به شش ماهه سال ۹۲ بیش از ۲۹۰ درصد افزایش داشته است.

افق میهن، نادر ناصری آذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به آمار و ارقام صدور سند اراضی روستایی در استان گیلان گفت: از مجموع ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان. ، ۶۸ درصد منجر به صدور مالکیت شده است.

وی با اشاره به رویکرد تبیینی و تبلیغاتی سازمان ثبت اسناد و املاک خاطرنشان کرد: پیرو تاکید اداره عالی سازمان برای افزایش سند ثبتی، شاهد تلاش جهادی همکاران برای تسریع در صدور اسناد ثبتی هستیم. و در شش ماهه امسال بیش از ۲۸ هزار قطعه زمین صادر شده است و اسناد ملکی ثبت شده است که نسبت به شش ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰ درصد رشد داشته ایم و جزو استان های برتر محسوب می شویم. رتبه اول استانی شهریور ماه را کسب کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان ادامه داد: از نظر مساحت صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی بیش از ۴۸ هزار هکتار سند صادر شده داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۸ هزار هکتار حدود ۲۵۷ درصد رشد داشته است. هکتار.

ناصری آذری از کشاورزان خواست تا پرونده صادرات محصول تشکیل دهند و اظهار داشت: در چند سال گذشته نسبت به ثبت سند اراضی کشاورزی حس بدبینی وجود داشت که کمتر شاهد استقبال بودیم و اکنون با تلاش همکاران و همکاران همگرایی سازمان ها و علاقه بیشتر متقاضیان آمار رو به بهبود است.

وی افزود: سندسازی اراضی کشاورزی موجب افزایش انگیزه کشاورزان، استفاده از تسهیلات بانکی و اخذ مجوز برای ایجاد هر نوع فعالیت می شود.

مدیرکل اسناد و املاک گیلان با تقدیر از نهادهای همکار در ترویج صدور اسناد زمین های زراعی و کشاورزان زحمتکش استان گفت: افزایش چشمگیر صدور سند اراضی روستایی حاصل عملکرد شرکت های مشاور است. از طرف قراردادی و کار جهادی همکاران ما در اداره ثبت اسناد به ویژه در حوزه کاداستر و اسناد و مدارک و همچنین حمایت دستگاه قضایی بویژه قضات ویژه محدود است. امیدواریم با توجه به برنامه ریزی ها و فعالیت های تبلیغاتی و توضیحی در این خصوص به زودی جشن صدور شناسنامه کلیه اراضی کشاورزی را برگزار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا