ترندهای روز

حس و حال سربازان اوکراین از اشغال خاک روسیه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سربازان اوکراینی که در حمله غافلگیرانه برنامه ریزی شده به استان کورسک روسیه شرکت داشتند، در ابتدا زمانی که دستور حمله غافلگیرانه به خاک روسیه صادر شد، فکر کردند که این یک شوخی است و جدی نیست.

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، حمله غافلگیرانه اوکراین به منطقه کورسک روسیه حتی تا آخرین دقایق قبل از حمله برای سربازان اوکراینی غافلگیرکننده بود.

یک سرباز اوکراینی در این رابطه به اکونومیست گفت: ما با خودمان شوخی می کردیم که الان وقت احمق های آوریل نیست.

نیروهای اوکراینی، حتی زمانی که تجهیزات جدید برای حمله به خاک روسیه به آنها داده شد، هنوز باور نمی کردند که قرار است این کار را انجام دهند و فکر می کردند ممکن است یک عملیات فریبکاری باشد.

طرح‌های اوکراین برای حمله به منطقه کورسک روسیه چنان مخفی مانده بود که سربازان خود آن را باور نمی‌کردند.

اکونومیست روز یکشنبه به نقل از سربازان دخیل در تهاجم گزارش داد که سربازان اوکراینی پس از اینکه در اوایل ماه جاری میلادی کلاه ایمنی و تفنگ های تهاجمی جدید به آنها داده شد، به یک حمله قریب الوقوع مشکوک شدند.

سربازان به اکونومیست گفتند که مدت‌ها قبل از حمله، تمرین‌های آموزشی را روی ماکت‌ها انجام داده‌اند. آنها بعدا متوجه شدند که این کپی ها شبیه سازی روستاهایی در استان کورسک روسیه هستند.

اما برای برخی از آنها، حمله به روسیه هنوز یک احتمال دور به نظر می رسید.

یک سرباز اوکراینی که تنها با نام کوچکش سرهی شناخته می شود، در مورد این برنامه ها گفت: ما خیلی خندیدیم.

سرهی، یکی از سربازان تیپ ۸۰ اوکراین، گفت: “ما بین خودمان شوخی کردیم که اکنون زمان احمقان آوریل نیست. فرمانده ما فقط لبخند زد زیرا می دانست ما نمی دانیم چه چیزی برای ما در انتظار است.”

پنهان کردن نقشه‌های تهاجم تا آخرین لحظه یک کودتای بزرگ توسط ارتش اوکراین بود و حمله آنها به منطقه کورسک در ۶ اوت برای روس‌ها غافلگیرکننده بود.

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل ارتش اوکراین هفته گذشته گفت که آنها تنها در چند روز نزدیک به ۴۰۰ مایل مربع از خاک روسیه را تصرف کرده اند. این تقریباً به اندازه ای است که روسیه در سال جاری از اوکراین تصرف کرده است.

دستاوردهای اخیر اوکراین در میدان نبرد، چرخشی را در این کشور درگیر نشان می دهد، که از زمانی که کنگره ایالات متحده کمک بیش از ۶۰ میلیارد دلاری به آنها را به تاخیر انداخت، به تعویق افتاد. لایحه کمک سرانجام پس از ماه ها مخالفت جمهوری خواهان در ماه آوریل تصویب شد.

اما آندری گورولیوف، قانونگذار و ژنرال بازنشسته روس در ۸ آگوست در مصاحبه ای تلویزیونی در روسیه گفت که ارتش این کشور یک ماه قبل از وقوع آن از برنامه های اوکراین برای حمله به کورسک اطلاع داشت.

گورولیف گفت: “اما از بالا دستور داده شد که وحشت نکنید و آنهایی که در بالا هستند بهتر می دانند.”

روسیه طی چند روز گذشته پس از بیرون آمدن از شوک اولیه، حملات شدیدی به مواضع نیروهای اوکراینی در استان کورسک انجام داده است و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و رسانه ها نشان می دهد که گروه های زیادی از نیروهای اوکراینی خودکشی کرده اند. برای انجام این حمله از دست داده اند

احساس سربازان اوکراینی در مورد اشغال خاک روسیه

روسیه می گوید تنها قسمت اجرای این تهاجم با ارتش اوکراین بوده و در پشت جبهه و در برنامه ریزی میدانی و هدایت عملیات، نیروهای ناتو حضور و مشارکت فعال و همه جانبه دارند.

روس ها بر این باورند که ناتو می خواهد یک سنگر خصمانه بسازد و تا آخرین سرباز اوکراینی با روسیه بجنگد و سپس یکی یکی دیگر کشورهای اروپای شرقی و منطقه بالتیک تبدیل به خوراک توپ شوند تا به امنیت ملی آسیب برسانند. روسیه و دیوار امنیتی باید برای کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا