اخبار اقتصاد ایران

حضور زندانیان چینی در ساخت مسکن ایران به‌شدت تکذیب شد!

دبیر انجمن مسکن و ساختمان استان تهران: سوءتفاهم خبرنگاری بود

دبیر انجمن مسکن و ساختمان استان تهران خبر حضور زندانیان چینی در ساخت و ساز مسکن کشورمان در برخی شبکه ها را به شدت تکذیب کرد و آن را ناشی از سوء تفاهم خبرنگار دانست.

ایران تحلیل “رامین گوران اوریمی” در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور و اقامت چندین ساله خود در چین تاکید کرد: آنچه در چین مشاهده کردم استفاده هنرمندانه از زندانیان در پروژه های مختلف به ویژه پروژه های عمرانی بود. ، زیرا هزینه های آن مستلزم ساخت و ساز کمتر است.

این مقام صنفی تصریح کرد: به شدت تکذیب می کنم که قرار است از زندانیان چینی برای ساخت مسکن در کشورمان استفاده شود و تفسیر نادرست خبرنگار از صحبت های من اشتباه بوده است.

گوران یادآور شد: در کشور خودمان در زمینه های دیگر غیر از مسکن نیز نمونه هایی وجود دارد که از حضور زندانیان برای ایجاد انگیزه و افزایش بهره وری استفاده می کنند. به عنوان مثال یکی از شرکت های مستقر در استان اصفهان در اقدامی خیرخواهانه زندانیان را برای انجام کارهای تولیدی خود به کار گرفته است تا هم زندانی تجربه کاری کسب کند و هم در تولید ملی موثر واقع شود.

دبیر انجمن مسکن و ساختمان استان تهران در عین حال خاطرنشان کرد: از هر کشوری که بتواند فناوری و منابع مالی برای توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور ما بیاورد استقبال می کنیم، هرچند در داخل ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا