اخبار اقتصاد ایران

حضور مناطق آزاد با محوریت منطقه آزاد انزلی در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دومین نمایشگاه ویژه اوراسیا از حضور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با محوریت منطقه متبوع خود خبر داد و افزود: برای ایفای نقش محوری در روابط کشورهای اوراسیا و توسعه بین المللی. همکاری ترانزیت به بازی.» استراتژی شرکت در نمایشگاه اوراسیا خوب است. کار سازمان قرار می گیرد.

ایران تحلیل، در دومین نمایشگاه ویژه اوراسیا، محمد سجاد سیاهکارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با محوریت منطقه متبوع خود خبر داد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مختلف منطقه آزاد تجاری انزلی در توسعه روابط کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو دارای بازارهای بین منطقه ای، تصریح کرد: ایفای نقش محوری در روابط بین کشورهای اوراسیا و توسعه همکاری های ترانزیتی بین المللی، استراتژی حضور در نمایشگاه اوراسیا در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سیاهکارزاده اظهار داشت: حضور متمرکز دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشان از عزم جدی این مجموعه برای به حداکثر رساندن مزیت های قانونی، ژئواکونومیکی، ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی مناطق آزاد در معادلات دارد. اقتصاد بین الملل کشور گفت: بر این اساس سالن ۴۰ نمایشگاه بین المللی تهران آماده حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان اقتصادی برای امکان سنجی همکاری های مشترک و چندجانبه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، شرکت در پنل های کارشناسی و مذاکره با سرمایه گذاران داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه را از مهم ترین برنامه های سازمان خود اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، فرصت های سرمایه گذاری برای این منطقه و سایر مناطق فراهم خواهد شد. نیز در نمایشگاه ارائه شود.

وی با اعلام هم افزایی سازمان‌های متبوع خود با اتاق‌های بازرگانی مشترک کشورهای اوراسیا و اتاق بازرگانی گیلان برای استفاده حداکثری از فرصت‌های دومین نمایشگاه ویژه اوراسیا، گفت: در عین حال تعدادی صادرکنندگان در بازارهای کشورهای عضو اتحادیه مذکور نیز در غرفه این سازمان در سال ۲۰۱۷ حضور دارند. شما در نمایشگاه شرکت کنید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به برگزاری نشست توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس به عنوان یکی از طرفین اشاره کرد. در بخشی از نمایشگاه مذکور آمده است: با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال – جنوب و گسترش مبادلات تجاری کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین نقش فعال این منطقه در ایجاد زیرمجموعه طرح “یک کمربند یک جاده” چین یعنی کریدور چین – قزاقستان – ایران با اتصال منطقه آزاد – انزلی به شبکه ریلی شاهد افزایش ظرفیت ها و فرصت های همکاری بین کشورهای عضو خواهیم بود. از سازمان های بین المللی فوق الذکر و در عین حال توسعه روابط اقتصادی سازمان همکاری شانگهای و اوراسیا با کشورهای حوزه خلیج فارس.

لازم به ذکر است که دومین نمایشگاه ویژه اوراسیا با هدف توسعه روابط اقتصادی، عملیاتی کردن تجارت ایران با پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و آشنایی تجار و تولیدکنندگان پنج کشور با تجار و تولیدکنندگان ایرانی برگزار می‌شود. نشستی با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی از کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا