اخبار اقتصاد ایران

حضور منطقه آزاد انزلی با معماری و نمادهای گیلان زمین در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

مهدی کاظمیان خاطرنشان کرد: غرفه این منطقه در نمایشگاه با تکیه بر معماری سنتی و بومی استان و با استفاده از نمادهای بومی گیلان طراحی و ساخته شده است تا بخشی از فرهنگ غنی مردم این منطقه باشد. در قالب غرفه منطقه آزاد انزلی به نمایش گذاشته می شود.

ایران تحلیل، مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران از حضور این منطقه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کشورمان خبر داد.

وی با بیان اینکه غرفه این منطقه در فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع در سالن ۴۱ نمایشگاه بین المللی میزبان ورود فعالان صنعت گردشگری داخلی و خارجی است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت مکانی این منطقه در استان گیلان، یکی از قطب های گردشگری کشور و جایگاه صنعت مذکور در بسته های سرمایه گذاری و برنامه های کاری این سازمان که با میزبانی بیش از ۱۱ میلیون گردشگر منطقه آزاد انزلی را به یکی از مراکز گردشگری کشورمان تبدیل کرده است با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری به سفارش مدیرعامل سازمان به عنوان اولین منطقه آزاد شمال کشور در اولویت قرار گرفت.

مهدی کاظمیان خاطرنشان کرد: غرفه این منطقه در نمایشگاه با تکیه بر معماری سنتی و بومی استان و با استفاده از نمادهای بومی گیلان طراحی و ساخته شده است تا بخشی از فرهنگ غنی مردم این منطقه باشد. وی افزود: در قالب غرفه منطقه آزاد انزلی قابل نمایش است. : در ادامه برنامه های حمایتی این سازمان از فعالان هنر و صنایع دستی، صنایع دستی بومی منطقه و استان، تعدادی از فعالان صنایع دستی و سرمایه گذاران صنعت گردشگری منطقه آزاد انزلی به عنوان بخشی از این برنامه به ارائه محصولات و تولیدات خود می پردازند. غرفه این منطقه

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بازدیدکنندگان از غرفه این منطقه با انواع غذاها، چاشنی ها و شیرینی های محلی گیلان، صنایع دستی و پوشاک مناطق مختلف مردم گیلان آشنا می شوند، افزود: در از سوی دیگر یکی از هلدینگ های گردشگری و مجموعه تفریحی تفنگداران دریایی منطقه نیز در این نمایشگاه توانمندی های خود را ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری امکان سنجی این سازمان که در قالب کتاب های کیمیا ارائه شده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ بسته مربوط به زیرشاخه های مختلف صنعت گردشگری است، افزود: برقراری ارتباط با فعالان داخلی و خارجی حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری که شامل جامعه تورگردانان، هتل داران، اتحادیه های صنفی در این حوزه می شود. با شرکت در پنل های تخصصی نمایشگاه از مهمترین برنامه های کاری سازمان منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است مدیر فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، مدیر سرمایه گذاری و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد انزلی به معرفی توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری و همکاری مشترک با این سازمان پرداخت و بخش خصوصی حاضر در هفدهمین نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا