حضور همراه اول در نمایشگاه تستا با محوریت اعلام نیازهای فناورانه
شریک اول برای ارائه خدمات دیجیتال و جذب راهکارهای نوآورانه در نمایشگاه ساخت ایرانی شرکت کرد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایران (TESTA) همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه تحقیقات، فناوری و دستاوردهای فنی بازار و همچنین دوازدهمین دوره نمایشگاه تولید ایران است. در روز جمعه ۲۳ آذر ۱۴۰۳ با حضور اولین همراه در محل نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار کرد و تا امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۳ غرفه.
در آزمون امسال که به همت دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (ATF) برگزار می شود، اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور به همراه ۱۲ شرکت و نهاد دولتی به ارائه نیازهای فناورانه خود پرداخت و پژوهشگران، فناوران و شرکت های دانش بنیان توانستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن حضور در آن راهکارهای خود را برای رفع این نیازها ارائه کنند.
حضور اولین همراه سالن ۴۱ در این دوره از نمایشگاه با محوریت تامین نیازهای فناورانه «مرکز تحقیق و توسعه» و خدمات «سازمانی» بود. در بخش خدمات سازمانی، «آواک» با هدف رفع نیازهای ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکان شبکه بی سیم سنتی و علاوه بر آن انتقال داده های متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد سنتی اختصاصی ارائه شد. شبکه بی سیم
مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول همچنین خدمات فناورانه ای مانند «مودم 5G بومی»، «شبکه های مبتنی بر نرم افزار گسترده»، «هوم پاد»، «ارتباط نوری در فضای باز»، «پیوند رادیویی با ظرفیت بالا»، «راه حل های واقعیت» را توسعه داده است. «واید» و «سیستم مانیتورینگ شبکه تلفن همراه فعال» به همراه الزامات فناوری به این نمایشگاه آورده شده است.
لازم به ذکر است در چارچوب فرآیندهای اجرایی این نمایشگاه، مراحل مختلف شناسایی نیازهای فناورانه توسط صنایع شامل ارزیابی توانمندی فناوران با برگزاری جلسات B2B و رویدادهای Riverside Pithch بود.
در مرحله شناسایی نیازهای فناورانه، صنایع مختلف نیازهای تکنولوژیکی خود را شناسایی و مستندسازی کردند. این نیازها در قالب های مشخصی تدوین شد تا تکنسین ها بتوانند به آنها پاسخ دهند.
پس از شناسایی نیازها، فناوری های مختلف برای بررسی توانایی آنها در پاسخگویی به این نیازها مورد ارزیابی قرار گرفتند. این ارزیابی ها به منظور تطبیق بهتر فناوری ها با نیازهای صنعت انجام شد.
مرحله جلسات B2B و رویدادهای Reverse Pitch شامل جلسات مستقیم بین فنآوران و صنایع بود که برای مثال، یک شرکت صنعتی و یک تیم فنآور میتوانستند مستقیماً مشکلات فناوری را مورد بحث قرار داده و راهحلهای ممکن را ارائه دهند.
نمایشگاه تستا شامل بخشهای مختلفی از جمله غرفههای شرکتهای متقاضی فناوری، نشستهای B2B، کارگاههای آموزشی و مشاورهای بود که همگی به منظور ارتقای همکاری و تبادل دانش تخصصی بین فناوران و صنایع برگزار شد.