فناوری

حضور همراه اول در نمایشگاه کیتکس 2024 با محوریت فناوری‌های دیجیتال

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

معبر آل با محوریت مرکز تحقیق و توسعه خود به نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴ رفت تا آخرین دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری های دیجیتال را ارائه کند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، مرکز تحقیق و توسعه آن به عنوان یکی از بازوهای علمی پژوهشی این شرکت و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی جهان در حال برگزاری است. به دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات راه یافت. و اقتصاد دانش بنیان کیش (Kitex 2024).

مرکز تحقیق و توسعه موبایل اول با توجه به اهمیت مقوله اقتصاد دیجیتال و تغییر حرکت اپراتورهای تلفن همراه از Telco به Techco به ارائه راهکارهای نرم افزاری برای رفع مشکلات مختلف می پردازد و تاکنون همکاری هایی صورت گرفته است. از جمله فراهم کردن بستر و ایجاد زیرساخت های قابل اعتماد برای بخش های مختلف صنعت.

همچنین با توجه به اینکه این مرکز به عنوان یکی از مراکز اصلی کاوش و توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های نوین در بخش مخابرات سیار شناخته می‌شود، تمرکز اصلی آن بر کاوش و توسعه محصولات دیجیتال و ارائه ابتکارات در زمینه هوش مصنوعی (AI) است. و واقعیت عریض (XR).

این مرکز نیز مانند تمامی شرکت های پیشرو در عرصه فناوری با استفاده از راهکارهای هوش مصنوعی به دنبال بهبود و ارتقای تجربه مشتریان در صنایع مختلف است. یکی از این راه حل ها ارائه «چت ربات های هوشمند» است که به طور خودکار به سؤالات پاسخ می دهد و تعاملات را سریعتر و کارآمدتر می کند.

«تحلیل احساسات» و «دستیار مجازی هوشمند» نیز از دیگر راهکارهایی هستند که با بررسی احساسات مشتریان در گفتگوها به کسب و کارها کمک می کنند تا روابط خود را با مشتریان بهبود بخشند و در عمل نقش مهمی در ارائه خدمات شخصی و پاسخگویی دارند. آنها نیازهای کاربران را با دقت بیشتری برآورده می کنند.

توسعه بومی فناوری ۳D Interactive HoloBox که توانسته با ارائه تصاویر سه بعدی واقعی از کاربران انقلابی در ارتباطات بصری و تجربه بصری ایجاد کند، بخشی دیگر از توجه مرکز تحقیق و توسعه همراه اول بوده است.

یکی از ویژگی های برجسته این فناوری شخصی سازی آواتارها با استفاده از کاراکترهای مختلف است که به کاربران اجازه می دهد تا خود را به شکلی منحصربفرد معرفی کنند. از سوی دیگر، این سیستم با کمک دستیارهای مجازی هوشمند، تعاملات با کاربر را بهبود می بخشد و خدمات شخصی سازی شده ای ارائه می دهد که تجربه کاربری را به سطح بالاتری می برد.

ماموریت مهم این مرکز تحقیق و پژوهش در علوم و فناوری های روز است تا بتواند با تولید دانش مسائل مطرح شده از سوی صنعت و جامعه را حل کند. لذا از کلیه فارغ التحصیلان و دانشجویان علاقه مند به پژوهش و تولید علم دعوت به عمل آورده است تا از این نمایشگاه بازدید و با توانمندی های این مرکز آشنا شوند.

این نمایشگاه از امروز دوشنبه ۱۹ آغاز می شود شهریور ۱۴۰۳ دایره ای است و به مدت چهار روز از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۲:۰۰ میزبان بازدیدکنندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا