اخبار اقتصاد ایران

حضور 85 سرمایه گذار جدید در گیلان و اشتغال 23 هزار نفر به صورت مستقیم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی به دلیل مشکلات اقتصادی به صورت دورکاری یا با ظرفیت کمتر مشغول به کار هستند، گفت: با حمایت هایی که انجام دادیم ۶۲ واحد صنعتی گیلان دوباره وارد چرخه تولید شدند.

افق میهن، مهدی محبوبی حسن کیاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: ایجاد زیرساخت ها و بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار و ارتقاء و توانمندسازی واحدهای صنعتی دو ماموریت است. شهرک های صنعتی». کرد: گیلان دارای ۳۳ شهرک صنعتی است که از این تعداد ۱۷۲۶ واحد صنعتی در شهرک های گیلان مشغول به کار و تولید هستند و حدود ۸۶۹ واحد صنعتی نیز در مرحله تولید هستند.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال دائم و موقت ایجاد شده در شهرک های صنعتی گیلان ۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم است، گفت: یکی از اولویت های ما واردات صنایع بزرگ و مادر است و با توجه به پتانسیل استان و شرایط اقلیمی موجود، خوشبختانه موفق شدیم. برای ورود ۸۵ سرمایه گذار جدید به استان در سال گذشته.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده زیادی در استان گیلان و شهرها و روستاها وجود دارند که در نظر داریم زمینه اشتغال را برای آنها فراهم کنیم، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان و شهرستان ها و روستاها، جوانان تحصیل کرده زیادی وجود دارند. در این راستا اقداماتی انجام شده و تلاش برای حضور سایر شرکت ها در شهرک های صنعتی گیلان در حال انجام است.

محبوبی با بیان اینکه گیلان به عنوان یکی از استان های قدیمی شناخته می شود، یکی از دلایل آن را مهاجرت تحصیلکردگان به استان های دیگر برای اشتغال عنوان کرد. در گذشته بیش از ۶ پروژه تصفیه خانه در شهرک های صنعتی گیلان ایجاد شد که از این تعداد ۴ پروژه به بهره برداری رسید و دو پروژه دیگر در مراحل پایانی قرار دارد و در حال حاضر وضعیت شهرک های صنعتی از نظر منطقی است. از پساب های صنعتی

وی با بیان اینکه راه اندازی تصفیه خانه صنعتی فرصت حضور مشاغلی را که آلودگی یا چالش بیشتری دارند را فراهم می کند، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی برخی واحدهای صنعتی از راه دور یا با ظرفیت کمتر مشغول به کار هستند که در این راستا و با حمایت هایی که انجام دادیم ۶۲ واحد صنعتی گیلان در سال گذشته دوباره وارد چرخه تولید شدند و ۶۶ واحد صنعتی دیگر ظرفیت تولید خود را افزایش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا