بانک و بیمه

حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد برای شاخص بیمه حیاتی است!

هادی بهرامی; بازار: همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. به نظر ما، کل صنایع شاخص، تعادلی و بورسی باید به صورت هفتگی، ماهانه و به ویژه سالانه تحلیل، بررسی و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

شاخص گروه بیمه در ابتدای هفته گذشته با افت ۱.۶ درصدی به محدوده ۱۰۵ هزار و ۲۸۵ واحد رسید که پیش از این با افت ۵ درصدی مواجه شده بود. در این میان شاخص کل بورس با ۰.۵ درصد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با ۱.۳ درصد کاهش به محدوده ۶۸۵ هزار واحد رسید که نشان می‌دهد بیمه شاخص بیش از همین وزن بود و کل بورس تغییر کرد.

شاخص گروه بیمه در ماه گذشته بازدهی منفی ۵.۷ درصد به اضافه ۱۱ درصد در ۶ ماه گذشته و منهای ۸.۷ درصد در سال گذشته داشت که با توجه به نرخ تورم، شرایط و سطوح اقتصادی وضعیت انتظار سهامداران است در صورت تداوم این روند. سقوط سهام شرکت های بیمه ادامه خواهد داشت. البته بازدهی گروه بیمه بیشتر از بانک ها بود.

تحلیل فنی شاخص
شاخص صنعت بیمه در ماه گذشته با واکنش منفی به مقاومت ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ واحدی اصلاح ۶.۷ درصدی را انجام داد و هم اکنون حمایت مطمئن ۱۰۰ هزار واحدی در دسترس است که نباید از دست داد، در غیر این صورت با سقوط دیگری مواجه است. بهترین حد پایینی شاخص ۹۲۰۰۰ واحد است. با توجه به کشش بازار و شرایط اقتصادی، انتظار می رود این حمایت تا رسیدن به اهداف ۱۱۶ هزار و ۱۲۷ هزار واحدی حفظ شود. با عبور از مقاومت استاتیکی اصلی ۱۱۶۰۰۰ واحدی، شاخص می تواند به هدف اول یعنی حد بالای تاریخی در محدوده ۱۲۷۰۰۰ واحدی رشد کند.

پس از افت نیم درصدی بورس در هفته گذشته، شاخص صنعت بیمه اصلاحی دیگری را ثبت کرد. البته در نظر داشته باشید که اعداد به میلیارد تومان و بازدهی به صورت درصدی محاسبه می شود.

نام سهام بیمه

ارزش بازار

ارزش معامله

درآمد هفته گذشته

مسیر

۵,۵۲۰.

۰,۹

و آفری

۴۴۱۴ سال

۰,۹

۰

با یک لبخند

۵,۸۸۰

۰,۲

۴

خود کنترلی

۴۰۰۳.

۱.۳

البرز

۱۲۲۱۳.

۰،۸

۰

چی

۳,۱۶۰

۰.۱۸.

آسیا

۴۷۰۴

۰،۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا