محیط زیست

حقابه محیط‌زیستی اولویت دوم مصرف آب کشور/ پیگیر قانونی شدن تجارت کربن هستیم

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، علی سلاجقه ظهر امروز – سه شنبه ۱۰ اسفند – در نشست خبری در بیست و چهارم نمایشگاه رسانه ایران تصریح کرد: امید است برگزاری چنین نمایشگاه هایی ظرفیت مطالبه گری و گره گشایی را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه میان کله افزود: آنچه از نظر قانونی مطرح شده انجام شده و باید زمین به اراضی ملی بازگردانده شود و به صورت مکتوب این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص بحث تجارت کربن نیز گفت: تجارت کربن برای ما یک موضوع اساسی است که اگر در کشور صورت گیرد در کاهش مصرف سوخت موثر بوده و برای خانواده ارزش افزوده ایجاد می کند. و ما مسیر قانونی را برای این امر ادامه خواهیم داد. ما هستیم

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی در سال جاری اساسی ترین موضوع ما تامین آب شرب مردم است و در این راستا دولت پذیرفته است که عنوان محیط زیست اولویت دوم مصرف آب در کشور است.

سلاجقه گفت: اتفاقات خوبی برای وضعیت گتوند افتاده و شرایط مساعد است، شرایط را دنبال کنید. چمشیر و اگر بارندگی مساعد باشد مشکل خاصی در آنجا نداریم. در بحث دره زرشک وزارت نیرو تا اکنون جواب ندادند و وظیفه اصلی تامین آب است که مخالف هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای تغییر اقلیم خاطرنشان کرد: دولت برای تغییر اقلیم یک ماده قانونی پیشنهاد کرد و در برنامه هفتم سازمان محیط زیست موظف است موضوع تغییر اقلیم را با جدیت پیگیری کند و اقدامات خوبی انجام شود. گرفته می شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی درباره دریاچه ارومیه اظهار داشت: کاف سفیدی دریاچه ارومیه دارای کمربند سبزی است که یکی از مصرف کنندگان اصلی ورودی به دریاچه است که توسط نیروگاه توسعه یافته است و در این راستا در گام دوم دریاچه ارومیه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی اقدام کرده است. موظف به انجام وظایف خود و در این راستا حذف گونه های آب زا است. و چاه های غیر مجاز بسته می شود.

وی تاکید کرد: قبل از بارندگی های اخیر، تالاب های کوچک اقماری دریاچه ارومیه وضعیت خوبی داشتند، تنوع زیستی خوبی نیز وجود داشت، اما بارندگی های اخیر سطح دریاچه را به ۱۲۷۰ متر و ۱۵ سانتی متر رساند و این موضوع همت مردم را می طلبد.

سلاجقه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات انجام شده برای گونه های در حال انقراض گفت: بیشتر برنامه ها در این بار در این دولت انجام می شود؛ برای حیات وحش کشور با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی سخت کار می کنیم و بحث آبخوری ها و توزیع مواد غذایی ادامه دارد.

وی گفت: نظارت کامل بر باغ وحش ها داریم و حادثه اخیر باغ وحش مشهد قابل رصد است.

در حاشیه این نشست از کتاب «عملیات در شرایط طبیعی» رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا