ترندهای روز

حقایق عجیبی که ثابت می کنند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

ژاپن یکی از عجیب ترین و اسرارآمیزترین کشورهای جهان است و این سرزمین و مردمان آن به آداب و رسوم و عادات خاص خود معروف هستند.

چند حقایق عجیب در مورد ژاپن را دنبال کنید.

۱- حتی ربات ها در فوکوشیما منهدم شدند

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

در سال ۲۰۱۱ زمین لرزه ای فاجعه بار در ژاپن باعث سونامی با ارتفاع حدود ۱۰ متر شد که حادثه وحشتناکی را در نیروگاه اتمی فوکوشیما ایجاد کرد. میزان آلودگی رادیواکتیو ناشی از این حادثه به حدی بود که رفتن به داخل نیروگاه و خارج کردن بقایای میله های سوخت ذوب شده غیرممکن بود. به همین دلیل ۵ ربات برای انجام این کار به داخل نیروگاه فرستاده شد که این ربات ها برنگشتند. به محض ورود ربات ها به نیروگاه، مدارهای آنها از کار افتاد.

۲- معتقدند گربه سیاه شانس می آورد

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

در ژاپن هرگز کسی را نخواهید دید که گربه سیاهی ببیند و تصمیم بگیرد از خیابان عبور نکند. ژاپنی ها معتقدند گربه های سیاه شانس خوبی دارند. حتی زنان مجرد ژاپنی که دارای گربه سیاه هستند خوش شانس ترین محسوب می شوند، زیرا معتقدند این گربه مردان را به سمت آنها جذب می کند.

۳- یک شرکت ژاپنی هست که ۱۴ قرن قدمت دارد

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

در سال ۲۰۰۹ گزارشی منتشر شد که بر اساس آن بیش از ۲۱۰۰۰ شرکت با بیش از ۲۰۰ سال سابقه در جهان وجود دارد. اما قدیمی ترین شرکت دنیا شرکت کنگو در ژاپن است که بیش از ۱۴ قرن قدمت دارد. این شرکت ساختمانی در سال ۵۷۸ پس از میلاد تاسیس شد و تخصص آن ساخت معابد بودایی است. این شرکت ساختمان های معروف بسیاری از جمله قلعه اوزاکا را ساخته است.

این شرکت از جنگ ها و دوران سختی جان سالم به در برده است، اما به فعالیت خود ادامه می دهد. در جنگ جهانی اول، این شرکت به ساخت تابوت روی آورد. پس از جنگ اما به فعالیت اصلی خود بازگشت و به جای مصالح چوبی از مصالح ساختمانی مقاوم در برابر زلزله استفاده کرد.

تنها در سال ۱۳۸۵ به دلیل ورشکستگی این شرکت توسط شرکت دیگری خریداری شد.

۴- تا سال ۲۰۱۵، کلوپ های شبانه در ژاپن اجازه فعالیت بعد از نیمه شب را نداشتند

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

در سال ۱۹۸۵، قانونی در ژاپن به تصویب رسید که رقص بعد از نیمه شب را در کلوپ های شبانه، بارها و سایر مکان های عمومی ممنوع می کرد. در سال های پس از جنگ، کلوپ های شبانه در ژاپن تنها مکان برای سرگرمی بزرگسالان بود. اما با گذشت سالها این محدودیت همچنان پابرجا بود تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۹۴ این قانون لغو شد و کلوپ های شبانه و بارها در صورت داشتن روشنایی مناسب اجازه یافتند تا بعد از نیمه شب به فعالیت خود ادامه دهند. .

۵- یک برنامه تلویزیونی ژاپنی هست که در آن اشیاء مختلف را گاز می گیرند

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

تلویزیون ژاپن برنامه های عجیب و غریب زیادی دارد و این تنها یکی از آنهاست. شرکت کنندگان در این مسابقه باید با گاز گرفتن اقلام و اشیاء مختلف تشخیص دهند که شکلاتی هستند یا نه. شیرینی ها با شکلی بسیار شبیه به اقلام مختلف مانند ابزار، لوازم جانبی و کفش درست می شوند و تشخیص آن ها از روی ظاهر بسیار دشوار است.

۶- چراغ راهنمایی در ژاپن به جای سبز آبی است

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

زبان ژاپنی کلمات زیادی دارد که در بقیه زبان های دنیا وجود ندارد، اما برای قرن ها ژاپنی ها از همین کلمه برای رنگ های آبی و سبز استفاده می کنند. در اواخر هزاره دوم پس از میلاد، کلمه میدوری برای اشاره به رنگ سبز به زبان ژاپنی اضافه شد، با این حال ژاپنی ها هنوز آن را نوعی آبی می دانند.

به همین دلیل است که چراغ های راهنمایی در ژاپن به جای سبز آبی هستند.

۷- کافه های مخصوص چرت زدن دارند

حقایق عجیبی که ثابت می کند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

در ژاپن کافه های خاصی وجود دارد که می توانید در یک تخت نرم و راحت چرت بزنید (مدت زمان چرت خود را نیز می توانید افق میهن کنید). در آنجا می توانید کتاب بخوانید یا با هدفون به موسیقی گوش دهید. کارکنان کافه شما را در ساعتی که تعیین می کنید بیدار می کنند و یک فنجان قهوه برای شما می آورند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا