ترندهای روز

حقه‌های تکراری جوان ۳۵ ساله برای کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سردار علی اکبر جاویدان گفت: در پی شکایت های واصله از دادسرای عمومی بندرعباس و انقلاب رودان مبنی بر اینکه فردی ۳۵ ساله با روش های کلاهبرداری و با معرفی خود با عناوین مختلف و جعلی از قبیل بازرس یکی از دستگاه های دولتی. موسسات، کارمند اداره صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی و … با وعده خرید و تحویل خودرو، موتورسیکلت و گواهینامه رانندگی اقدام به کلاهبرداری کرده و موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان قرار گرفت. پلیس آگاهی

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت شکایت شکات، تحقیقات نامحسوس از سوی کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری برای مشخص شدن صحت موضوع آغاز شد و در این راستا با بررسی ابعاد موضوع و انجام تحقیقات محلی و اخذ اظهارات شکات. ، متهم در چند مرحله با ارائه کارت شناسایی شناسایی شد. جعل و استفاده از مانورهای کلاهبرداری به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از شکات و پس از ارتکاب فعالیت مجرمانه با قطع کلیه ارتباطات خود به مکان نامعلومی متواری شد و پاسخگوی شکات نبود.

این افسر انتظامی استان تصریح کرد: بلافاصله پس از وصول پرونده و ضمن بررسی دقیق پرونده های واصله و درخواست شکایت، پس از استماع اظهارات آنان، کلیه مدارک و مستندات اخذ و با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، هویت اصلی متهم به نام «امین ح. که یکی از مجرمان کلاهبرداری حرفه ای است، هویت و تصویر این کلاهبردار مورد تایید مالباختگان قرار گرفت.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه طی هماهنگی های قضایی تمامی حساب های بانکی متهم مسدود شد، اذعان داشت: با شناسایی هویت متهم و اخذ کلیه اطلاعات موجود از وی و در بررسی های محسوس و نامحسوس محلی مشخص شد که متهم مجرد در یکی از محلات وی که ساکن حاشیه شهر بندرعباس است خود را از افراد تاثیرگذار در مراجع انتظامی و قضایی معرفی می کند و با این ترفند در کسوت مامور از مردم کلاهبرداری می کند.

با تاکید بر اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد فرد نامبرده غیر از این ظن، از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است. با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم در حال حرکت به شهرستان رودان است. سپس با هماهنگی و اعزام تیم عملیاتی، این فرد در شهرستان بندرعباس دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه و بازجویی های انجام شده تاکنون به ۸ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا