ترندهای روز

حقه عجیب سارقان منزل برای کلاه گذاشتن سر همدستان‌شان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در پی شکایت هایی که از زمستان سال گذشته در بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران مطرح شد، مشخص شد ۷ نفر که با قرار دادن ماسک مشکی بر صورت، پوشیدن دستکش و ورود به منازل در شرق تهران اقدام به سرقت می کنند. از آن زمان اعضای این باند تحت تعقیب ماموران اطلاعات پایتخت بودند. با شروع تحقیقات و بررسی فیلم های به دست آمده از خانه های مورد سرقت مشخص شد که این افراد از قبل در کمین هستند و سپس زنگ در را به صدا در می آورند. وقتی می بینند کسی در را باز نمی کند، این کار را تکرار می کنند و وقتی مطمئن می شوند کسی خانه نیست، دو نفر بیرون از خانه نگهبانی می دهند و پنج نفر دیگر وارد ساختمان شده و وارد آپارتمان مورد نظر می شوند.

بررسی های پلیس از صحنه های جنایت حاکی از آن بود که سارقانی که وارد خانه شده بودند برای ورود به خانه، درب آپارتمان را باز کرده و یا قفل را می شکستند. بررسی تصاویر داخل آپارتمان هایی که دارای دوربین مداربسته بودند نیز به ماموران نشان داد که موبایل های سارقانی که وارد می شوند دارای نرم افزار ردیاب هستند و از آن برای یافتن محل اختفای طلاها استفاده می کنند. این نرم افزار حتی طلاهایی را که برخی از شاکیان زیر تشک تخت یا گونی برنج پنهان کرده بودند به آنها نشان می داد.

در بخشی از بررسی ها مشخص شد اعضای این باند تنها طلا، سکه و جواهرات را سرقت می کنند و در مجموع حدود ۷۰ خانه را سرقت کرده اند. در هر سرقت مبالغ مختلفی از دو تا هفت میلیارد تومان سرقت کرده بودند.

تحقیقات برای ردیابی اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه چندی پیش مردی به نام فرشید برای فروش طلاهای مسروقه یکی از اعضای این باند مشتری پیدا کرد و قرار بود پس از فروش سهمی به دست آورد اما سارق اصلی قرار داد. کلاهی بر سر دلال گذاشت و پول را گرفت. او وساطت نکرد. همین اتفاق باعث شد مرد جوان که احساس می کرد سرش را از دست داده به پلیس مراجعه کند و فرشید را لو بدهد.

ماموران با زیر نظر گرفتن فرشید به همدستان او رسیدند و متوجه شدند که همگی جوان و با تجربه هستند. فرشید به جرم سرقت منزل پنج بار به زندان افتاد و سه ماه قبل از تشکیل باند جدید از زندان آزاد شد. سرانجام ماموران فرشید را به عنوان اولین عضو باند دستگیر کردند و سپس ۶ متهم دیگر به دام افتادند. در بخشی از تحقیقات مشخص شد که برخی از اعضای باند برای اینکه سر بقیه از جمله سرکرده کلاه بگذارند و به دروغ نرم افزار ردیابی گوشی دیگری را غیرفعال کرده و به دروغ گفتند طلا وجود ندارد. سهم بزرگتر اما بعد از یک ساعت که همه از خانه خارج می شدند، خودشان برمی گشتند و با ردیاب فعال طلاها را پیدا می کردند و برای خودشان می بردند.

بر اساس این گزارش تحقیقات از هر هفت نفر ادامه دارد. همچنین به دستور مصطفی تقی زاده بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران علاوه بر آنها دو طلافروش که طلاهای مسروقه را از آنها خریداری کرده بودند نیز دستگیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا