ترندهای روز

حقوق آثار «پینک فلوید» ۴۰۰ میلیون دلار فروخته شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این قرارداد که یکی از بزرگترین قراردادهای سال های اخیر است، به نظر می رسد با وجود چندین دهه درگیری داخلی و مشاجره های تلخ بین اعضای گروه، به ویژه راجر واترز و دیوید گیلمور، سرانجام تکمیل شده است.

به گزارش ایسنا، نیک میسون درامر و وارثان ریچارد رایت نوازنده کیبورد و راجر گرت خواننده و ترانه سرای اصلی نیز در این معامله مشارکت داشتند. این قرارداد شامل حقوق موسیقی ضبط شده است، اما حقوق آهنگسازی متعلق به نویسندگان فردی نیست.

همچنین حقوق نامگذاری و سایر مواردی که شامل تبلیغات کالا، حق نمایش و موارد مشابه می باشد نیز در این قرارداد گنجانده شده است. در حالی که پینک فلوید به دلیل ناشناس نگه داشتن اعضای گروه به عنوان چهره های عمومی شناخته شده است، اکثر یا تمام آثار هنری نمادین آلبوم های آنها که عمدتاً توسط شرکت بریتانیایی Hipgnosis طراحی شده است، احتمالاً در این معامله گنجانده شده است.

به گزارش گاردین، از نظر تجاری، کاتالوگ موسیقی ضبط شده پینک فلوید و حقوق کالای تبلیغاتی آن یکی از ارزشمندترین کاتالوگ های موسیقی معاصر در جهان است.

سونی در سال‌های اخیر بیش از یک میلیارد دلار برای بازخرید کاتالوگ هنرمندانی مانند بروس اسپرینگستین، باب دیلن و حقوق غیر آمریکایی کوئینز هزینه کرده است.

پینک فلوید در سال ۱۹۶۵ توسط سید بارت، نیک میسون، راجر واترز و ریچارد رایت در لندن تشکیل شد. گیلمور در سال ۱۹۶۷ کار با این گروه را آغاز کرد و یک سال قبل از آن برت به دلیل وخامت شرایط جسمانی گروه را ترک کرد. «پینک فلوید» بعدها به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی تبدیل شد و در آن زمان ۲۰۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخت. آلبوم های «Dark Half of the Moon»، «The Wall» و «Wish You Were Here» از معروف ترین آلبوم های پینک فلوید هستند که از تاثیرگذارترین آلبوم های راک قرن بیستم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا