اخبار اقتصاد ایران

حقوق این بازنشستگان ۲ برابری شد

در این خصوص علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران گفت: هنوز تکلیف معادل سازی حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است و روز گذشته اولین جلسه برای رسیدگی به این موضوع برگزار شد.

به گفته وی، از آنجایی که بازنشستگان کارگری در زمره حداقل حقوق بگیران قرار دارند و از شرایط معیشتی نامناسب برخوردارند، پیگیری موضوع همسان سازی آنها در اولویت است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی کمبود یکسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری کمبود منابع مالی و بحران صندوق های بازنشستگی است که باید برای آن راه حل جدی اندیشید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: کار اصلی و گام اساسی وزارت دفاع در دولت سیزدهم قرار دادن این وزارتخانه در مسیر راهبردهای کلان کشور بود.

رضایی افزود: همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دستاوردهای این وزارتخانه اشاره و از افزایش ۴ برابری صادرات خبر داد. وی همچنین نکاتی را درباره ضعف های رژیم صهیونیستی بیان کرد و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با این همه هزینه نمی تواند پدافند هوایی خود را تکمیل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: سایر مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی ارائه کردند. شهریور ۱۴۰۰ تا تیر در این ماه ارائه شد

رضایی با اشاره به آمارهای به دست آمده از سوی مسئولان وزارت دفاع در این مدت گفت: تولیدات نظامی ۲.۵ برابر و صادرات محصولات نظامی نیز در این مدت سه برابر رشد داشته است. همکاری با شرکت های بخش خصوصی ۴.۶ برابر شده است.

او بیان کرد: حقوق بازنشستگان تعداد نیروهای مسلحی که وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را بر عهده دارند دو برابر شده است. و در عین حال در جلسه امروز اعلام کردند که تعدیل حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح به زودی اجرایی و حقوق آنها ترمیم و تکمیل می شود.

نماینده مردم دشتستان در شورای اسلامی ادامه داد. همچنین نکته دیگری در این جلسه مطرح شد که فروش سازمان صنایع دفاع در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر افزایش یافته و قرار است در سال جاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: همچنین گزارشی از توسعه محصولات، فناوری ها و زیرساخت ها و همچنین بومی سازی قطعات در مجموعه وزارت دفاع ارائه شد.

رضایی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی نیز نظرات، نکات و سوالات خود را در این خصوص مطرح کردند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حمایت خود را از نیروهای مسلح مجلس اعلام کرد. جمهوری ایران تا این نیروها انشاالله به بالاترین سطح بازدارندگی برسند و هر چه بیشتر قدرت و اقتدار دفاعی برای کشور تولید کنند. انتظار شورای اسلامی از وزارت دفاع و حمایت نیروهای مسلح اجرای کامل قانون برنامه هفتم توسعه است.

رضایی در ادامه گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از نمایشگاه تحقیقات و دستاوردهای دفاعی سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع بازدید کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ محصول دفاعی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و محصولاتی بود که با تحقیقات دفاعی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تولید شد و همه این محصولات نظامی و در زمینه های مختلف بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: خودروهای تاکتیکی سبک و سنگین، انواع سلاح و مهمات، سامانه های تهاجمی و پدافندی، توپ، جلیقه ضد گلوله، راکت، انواع موشک، سامانه های تسلیحاتی، گلوله. مین، بمب های هدایت شونده، نارنجک، کلاهک، فرستنده و گیرنده و پهپاد در ۶ گروه صنعتی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

رضایی تاکید کرد: این نمایشگاه جلوه ای از پیشرفت کشور در حوزه صنایع دفاعی بود که مورد تجلیل اعضای شورای اسلامی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا