اخبار اقتصاد ایران

حقوق بازنشستگان افزایش یافت! | واریزی 8 میلیونی به حساب این بازنشستگان

در این رابطه غلامحسین قاسمی کارشناس امور بازنشستگان می گوید: تا زمانی که دستورالعمل و دستورالعمل همسان سازی ابلاغ نشود نمی توان مبلغی را اعلام کرد.

به گزارش آرمان ملی، به گفته وی، به طور میانگین تفاوت حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق مشمول کسر کارمندان در گروه های مختلف حقوقی از ۱ تا ۲۰ حدود ۴ میلیون تومان تا حداکثر ۸ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین ۴۰ درصد آن قرار است امسال باشد. سال اول) اجرا می شود، حدود ۱.۶ میلیون تومان تا ۳.۲ میلیون تومان خواهد بود.

زمان و شرایط تناسب حقوق بازنشستگان

روابط عمومی صندوق نفت اعلام کرد: زمان تعدیل حقوق بازنشستگان صنعت نفت پس از ارزیابی کارکنان این صنعت خواهد بود.

به گزارش ایلنا، صندوق بازنشستگی کارکنان نفت اعلام کرد: زمان تعدیل مستمری بازنشستگان صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ پس از اعمال فرآیند تعیین شایستگی یا ارزشیابی کارکنان این صنعت خواهد بود.

بر اساس این گزارش تناسب ۱۴۰۳ یکی از پرتکرارترین سوالات بازنشستگان محترم در تیرماه است. لذا اعلام می شود: زمان تعدیل مستمری بازنشستگان صنعت نفت پس از ارزیابی کارکنان این صنعت خواهد بود.

رویکرد این برنامه دو هدف را دنبال می کند: اول، تناسب حقوق بازنشستگان و بازماندگان با حقوق کارگران این صنعت. دوم اینکه با راه اندازی سازوکار ویژه ای که عدد ثابت و درصد مشخصی را شامل می شود به حداقل مستمری ها کمک می کند.

بررسی روند سال های اخیر در اعمال اضافات کلی و تناسب دو نکته را روشن می کند; اولاً تناسب مستمری بازنشستگان از نظر زمان پس از اعمال شایستگی برای کارکنان انجام شده است که در این سه سال این زمان تقریباً یک تا دو ماه بوده است. دوم، تناسب برای بازنشستگان با فرمول عددی ثابت انجام شده است تا حقوق بازنشستگی کمتر درصد افزایش بیشتری داشته باشد.

بر این اساس پیش بینی می شود در سال جاری نیز همین چارچوب زمانی و رویکردی برای تعدیل سال ۱۴۰۳ اعمال شود./ ایلانا

زمان واریز افزایش حقوق مستمری بگیران

با اجرای همسان سازی، جدول افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس گروه های شغلی مشخص و قابل تدوین است.

بازنشستگان کشوری نسبت به میزان افزایش حقوق پس از اجرای تناسب ابراز نگرانی کردند و گفتند در این زمینه ابهاماتی وجود دارد. سوال مشخص بازنشستگان این است که در تطبیق مستمری بگیر با گروه قانونی مشخص، چقدر مشمول افزایش حقوق می شود و پس از اجرا چه حکمی خواهد داشت؟

در این خصوص غلامحسین قاسمی کارشناس مستمری بگیران می گوید: تا زمانی که دستورالعمل و دستورالعمل همسان سازی ابلاغ نشود، نمی توان مبلغی را اعلام کرد. فیش های حقوقی مختلف از ۱ تا ۲۰ حدود ۴ میلیون تومان تا حداکثر ۸ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین ۴۰ درصد آن که قرار است امسال (سال اول) اجرا شود، حدود ۱.۶ میلیون تومان تا ۳.۲ میلیون تومان خواهد بود. . قاسمی تاکید کرد. : باید منتظر راهنمای اجرای همسان باشیم. پس از آن جدول افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس گروه های شغلی مشخص و قابل تدوین است.

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم را تغییر داده است و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، گفت: به نظر می رسد بند «دولت موظف به تسویه بدهی» حذف شده است. وی چه جایگزینی برای این پرونده دارد، تصریح کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی داشته است; در مجلس متأسفانه چنین چیزی که شما می گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و به تیمی از نمایندگان مجلس مأموریت داده شد چون قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرد. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند.

مرتضوی در خصوص اینکه آیا لایحه دیگری داده می شود، چون رئیس مجلس گفته است لایحه دیگری باید داده شود، گفت: خیر; توجه داشته باشید با پیگیری ها و اخباری که در اختیار دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و رسیدگی کنند. اصلاحات

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می شود مطالبات انباشته است که قطعا پیگیری خواهیم کرد. دولت مصمم به پرداخت مطالبات صندوق های بازنشستگی است. واقعیت این است که در سال‌های گذشته دولت محترمانه با این موضوع برخورد کرد و تقریبا ۲۲۰ بار برای تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی داشتیم و سایر صندوق‌ها نیز بخش قابل توجهی از مطالب خود را به همین ترتیب دریافت کردند. اما از نظر اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش بینی شده است دوباره برای صندوق ها تکلیف ایجاد می کنند و دولت باید سالانه مطالبات صندوق ها را پرداخت کند در غیر این صورت اعتبارات دچار مشکل می شود./ساناپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا